Pełna wersja

Własny biznes, warto czy nie?

2015-07-21 10:49

Masz już dość pracy dla innych? Uważasz, że szef cię nie docenia? Masz mnóstwo pomysłów na usprawnienie swojej pracy, ale nikt cię nie słucha? Marzysz o podwyżce i awansie, a mimo to, że pracujesz w pocie czoła nic z tego nie wynika? Chyba najwyższy czas na własny biznes.

Wielu ludzi czuje się w swojej pracy niespełnionymi i zawiedzionymi. Uważają, że pracują na stanowiskach poniżej swoich kwalifikacji. Szef ich nie docenia i wykorzystuje. Choć mają wysokie umiejętności i kwalifikacje nie pociąga to za sobą korzyści finansowych. Często trwają w takiej stagnacji i są coraz bardziej niezadowoleni i nieszczęśliwi w  pracy, którą kiedyś przecież tak bardzo kochali. Jeśli tak jest najwyższy czas na zmiany, najwyższy czas na swoją firmę. Dlaczego warto założyć własną firmę, jakie korzyści będziemy z tego mieli?

Ciasna, ale własna

Bez wątpienia posiadanie własnej firmy to według starego porzekadła "nie jest łatwy kawałek chleba". Jednak są plusy posiadania własnej firmy, które rekompensują nam niedogodności i trudy związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Przede wszystkim jednym z plusów posiadania własnej firmy jest brak szefa, to my jesteśmy szefem. Nikt nam nie mówi co mamy robić, realizujemy wszystko zgodnie z własnym zamierzeniem. Możesz robić to co lubisz najbardziej, twoja praca może być zarazem przyjemnością. Jeśli swoje obowiązki możesz wykonywać mobilnie z domu, masz więcej czasu dla swoich bliskich. Pracujesz w godzinach, które odpowiadają tobie i tyle ile jest ci potrzebne, a nie jak na etacie określoną ilość godzin. Możesz wykazywać się kreatywnością, której dotąd ci zabraniano. Wszystko co zarobisz należy do ciebie, nie musisz już utrzymywać szefa.

Idę na swoje

W założeniu własnej działalności gospodarczej najważniejsze są dwie rzeczy, pomysł i motywacja. Dobry pomysł, opracowany odpowiednio biznes plan i motywacja oraz samozaparcie w realizacji tych celów to już połowa sukcesu. Pamiętajmy, że własna firma to coś dla ludzi zdyscyplinowanych i umiejących samemu zorganizować sobie pracę. We własnej firmie nikt nie będzie kontrolował twojej pracy, sam musisz nad wszystkim panować i motywować się do większego wysiłku.

Wiedza, wiedza, wiedza

We własnej firmie, zresztą jak w każdej dziedzinie życia bardzo ważna jest kompleksowa wiedza i profesjonalizm. Dlatego warto inwestować we własne kompetencje i kompetencje swoich pracowników. Pamiętaj wiedzy nigdy nie jest za dużo, a mądry człowiek uczy się przez całe swoje życie. Dlatego warto korzystać ze szkoleń organizowanych przez profesjonalne firmy. Bez wątpienie pomogą one rozwijać twój biznes. (cytat: http://www.e-opex.pl/ ) Dobrze wyszkolona kadra pracownicza to krok w kierunku osiągnięcia sukcesu. Ponadto wiele firm korzysta obecnie ze szkoleń bazując na funduszach pochodzących z Unii Europejskiej, takie szkolenia są darmowe, lub w części refundowane. Wato zwrócić uwagę na taką alternatywę. Wiele firm samodzielnie ubiega się również o fundusze pochodzące z UE na szkolenia dla swoich pracowników.

Red.