Pełna wersja

Trawa zarasta wiadukt

2015-11-29 10:10

Jeden z naszych Czytelników zasygnalizowaÅ‚ problemy z kostkÄ… na chodniku i Å›cieżce rowerowej na wiadukcie. Po czterech latach od zakoÅ„czenia rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 835 powstaÅ‚y zapadniÄ™cia kostki, a w szczelinach roÅ›nie trawa.

- Na otwarciu wszystkie ścieżki i chodniki wyglądają pięknie, lecz po 2-3 latach, nie mówiąc już o większej liczbie lat, chodniki wyglądają jak po bombardowaniu niektóre są w fatalnym stanie - uważa nasz Czytelnik i podaje przykład wiaduktu. Sprawdziliśmy - faktycznie w kilku miejscach pomiędzy kostkami są spore szczeliny, a przy studzience chodnik zapada się. Przypomnijmy, że wiadukt został przebudowany w ramach remontu drogi wojewódzkiej nr 835 na odcinku Biłgoraj-Frampol. Oficjalne zakończenie inwestycji nastąpiło w listopadzie 2011 roku. Pisaliśmy o tym w artykule: Drogi dzięki porozumieniu?galeria=lb#po_galerii

Zapytaliśmy w Zarządzie Dróg Wojewódzkich czy stan nawierzchni chodnika na wiadukcie jest monitorowany. Janusz Pachla zastępca dyrektora ZDW poinformował nas, że wiadukt, podobnie jak całość zrealizowanej cztery lata temu inwestycji na drodze 835, jest jeszcze przez rok objęta rękojmią wykonawcy. - W okresie rękojmi Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wady fizyczne. Ponadto informujemy, że w okresie rękojmi dokonywane są przez Inżyniera (firma sprawująca nadzór nad realizacją inwestycji) średnio co 3 miesiące przeglądy stanu technicznego rozbudowanej drogi wojewódzkiej nr 835 (w tym wiaduktu nad linią kolejową). Najbliższy przegląd planowany jest na początku miesiąca grudnia bieżącego roku - informuje Janusz Pachla zastępca dyrektora ZDW i dodaje, że wszelkie usterki stwierdzone na przeglądzie, w tym i nierówności oraz szczeliny na chodnikach, zarośnięte trawą ciągi piesze w rejonie wiaduktu oraz inne stwierdzone przez nadzór, będą usunięte do końca bieżącego roku, o ile pozwolą na to warunki atmosferyczne.

Remont drogi wojewódzkiej dr 835 kosztował 56,85 mln zł, z czego kwota 43,5 mln zł to środki unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Inwestycja została wykonany na odcinku ok. 13 km od Biłgoraja do Frampola w latach 2010/2011. W ramach rozbudowy droga wojewódzka została wzmocniona i poszerzona. Zwiększeniu uległa jej nośność do 115kN/oś. Nawierzchnia została poszerzona do szerokości 7 m (2 x 3,5 m), wykonano również pobocza o szerokości 2 x 1,5 m i drogi serwisowe, zjazdy na posesje indywidualne i działki rolne. 10 skrzyżowań w Biłgoraju zostało zmodernizowanych, wykonano przejścia dla pieszych oraz 14 zatok autobusowych. Wybudowano i zmodernizowano 10 przepustów, a także przebudowano wiadukt nad linia kolejową.

RED.