Od dawna poruszamy problem niewłaściwego parkowania na terenie Biłgoraja. Po przebudowie głównej ulicy miasta powstały nowe zatoki postojowe, na których parkować samochody można tylko równolegle do jezdni. Początkowo kierowcy nie przestrzegali nakazu parkowania równoległego. Często dochodziło do sytuacji, gdy jeden lub dwóch kierowców, parkując auta skośnie, wjeżdżało na chodnik i "wymuszało" na kolejnych kierowcach niewłaściwe parkowanie - z braku miejsca. Władze miasta planowały rozwiązać problem montując przy parkingach słupki uniemożliwiające zajmowanie chodnika. Pisaliśmy o tym w artykule: Słupki nauczą jak parkować auta
Do tej pory słupków nie ma. - Słupki nie zostały zamontowane, gdyż wymaga to zmiany organizacji ruchu. Odstąpiliśmy od tego pomysłu, choć słupki zostały zamontowane w takich miejscach, gdzie kierowcy wjeżdżali na trawniki. Przy zatoczkach parkingowych są poziome znaki informujące o właściwym sposobie parkowania, czyli równoległym. Ponadto nasi kierowcy już nauczyli się parkować równolegle - uważa wiceburmistrz Michał Dec.
Po dwóch latach od zakończenia remontu większość kierowców faktycznie wie jak parkować. Tak można sądzić widząc parkingi przy ulicy Kościuszki od Lubelskiej do drugich świateł. W rejonie Puszczy kierowcy mają inne zdanie na temat parkowania i notorycznie ustawiają auta skośnie do jezdni. Dzisiaj, podczas jednego przejścia wzdłuż ulicy, zastaliśmy kilkadziesiąt nieprawidłowo zaparkowanych aut. Powstała nawet strona internetowa, na której internauci umieszczają zdjęcia niewłaściwie zaparkowanych w Biłgoraju samochodów. Pan Wojciech, twórca strony http://www
Temat niewłaściwego parkowania znany jest straży miejskiej, która codziennie robi obchód. - Zostawiamy wezwania, pouczamy, a kierowców, którzy notorycznie parkują niezgodnie z przepisami, karzemy mandatami - informuje Bogdan Zwoliński komendant straży miejskiej w Biłgoraju. Jego zdaniem słupki powinny być zamontowane przy zatokach postojowych, aby kierowcy parkowali właściwie i nie wjeżdżali na chodnik. To korzystne dla pieszych, choć minusem jest zmniejszenie ilości miejsc parkingowych. Parkując ukośnie mieści się prawie trzy razy więcej samochodów. Być może z tego powodu kierowcy nagminnie łamią przepisy.