Pełna wersja

Słupki - nieprawidłowo zamontowane? [AKTUALIZACJA]

2015-12-07 12:36

Jeden z naszych Czytelników zwróciÅ‚ uwagÄ™ na ustawienie sÅ‚upków oddzielajÄ…cych drogÄ™ serwisowÄ… i ciÄ…g pieszo-rowerowy przy Al. Jana PawÅ‚a II. Jego zdaniem sÄ… zamontowane zbyt blisko siebie, utrudniajÄ…c przejazd rowerem pomiÄ™dzy nimi.

- Proszę o zainteresowanie się sprawą nieprawidłowo zamontowanych słupków U-12c przy Al. Jana Pawła II, pomiędzy ciągiem pieszo-rowerowym, a drogą serwisową, odcinek rondo JP2/Obwodnica Północna - rondo JP2/Lubelska - pisze do nas Internauta załączając fragment projektu inwestycji dostępnego na stronie BIP urzędu oraz zrobione przez siebie zdjęcie. Zdaniem naszego Czytelnika słupki są zamontowane zbyt blisko siebie. Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym szerokość roweru nie może przekraczać 90 cm, zatem taka konstrukcja powinna zmieścić się pomiędzy słupkami. Jednak prześwit pomiędzy nimi wynosi około 75 cm. Słupki są tak wąsko rozstawione, gdyż wszystkie zostały zamontowane na asfalcie drogi serwisowej. Natomiast na załączonym projekcie skrajne słupki zamontowane są poza "serwisówką", zatem i odległości pomiędzy nimi są większe.

Zapytaliśmy o tę kwestię w urzędzie miasta. Jerzy Sosnowski kierownik referatu inwestycji wyjaśnia, że w trakcie postępu prac możliwe jest wprowadzanie drobnych zmian w trakcie inwestycji. Z tego względu nie zawsze plan odzwierciedla stan faktyczny, choć nad zasadnością wprowadzania zmian czuwa inspektor nadzoru i kierownik budowy. Zmiany, pod kątem zgodności ze sztuką budowlaną, sprawdzane są ostatecznie podczas odbioru technicznego. - W czasie trwania inwestycji projekt stałej organizacji ruchu ulegał modyfikacjom. Sprawdzę rozmieszczenie słupków i jeśli faktycznie zasadne jest ich przesunięcie, to zostaną one przestawione - mówi kierownik Jerzy Sosnowski podkreślając jednocześnie, że słupki mają za zadanie oddzielić ścieżkę rowerową od drogi serwisowej. Oczywiście rowerzyści mogą z niej korzystać, podobnie jak piesi i kierowcy samochodów. Jednak, ze względów bezpieczeństwa, rowerzyści nie powinni ze ścieżki rowerowej bezpośrednio wjeżdżać na "serwisówkę", podobnie jak nie powinni wjeżdżać np. na przejścia dla pieszych.

AKTUALIZACJA: Kierownik Jerzy Sosnowski po kontroli opisywanego miejsca, przy zgodzie kierownika budowy i projektanta, zdecydował o demontażu jednego słupka, aby ułatwić przejazd, przede wszystkim dla osób niepełnosprawnych.

RED.