Pełna wersja

Biedronka najlepszą siecią handlową

2010-08-09 12:13

Zaraz po niej plasuje się Tesco, a po nim Lidl. Tak wynika z badań, którym została poddana grupa Polaków. Badania przeprowadziła pracownia badawcza PBS DGA.

Badania zleciła firma On Board PR - ECCO Network, dotyczyły one sieci handlowych, super - i hipermarketów. Według przeprowadzonych przez PBS DGA badań, w których udział wzięła reprezentatywna grupa 1055 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat, najlepszym supermarketem w Polsce jest Biedronka. Klienci cenią ją za jakość produktów, usługi, a także uczciwość wobec klientów. Biedronkę poleca ponad połowa przebadanych osób tj. 58 proc. Na drugim miejscu uplasowała się sieć sklepów Tesco, którą poparło 47 proc. konsumentów. Trzecie zaś miejsce przypadło sieci sklepów Lidl, na które głosowało 33 proc. konsumentów. Na kolejnych pozycjach znalazły się sklepy Carrefour, Real, Auchan, oraz Żabka. Pozostałe sieci nie uzyskały więcej niż 10 proc. głosów.

Przebadani w sondażu konsumenci sieć sklepów Biedronka cenią także w 49 proc. za jakość, w 31 proc. za uczciwość i rzetelność, oraz w 31 proc. za fachowość i kompetencję. Ważnym aspektem dla przebadanych konsumentów są także w 23 proc. nowoczesność i pomysłowość, w 22 proc. miła atmosfera, a w 21 proc. liczba sklepów i klientów.

Jednak pomimo pozytywnej oceny jakości produktów czy usług oferowanych przez supermarkety, to jednak większość pytanych klientów nie ma do nich zaufania. Według zadanego pytania: czy supermarkety i hipermarkety są na ogół uczciwe wobec swoich klientów? większość odpowiedziała, że nie (22 proc. zdecydowanie nie, 24 proc. raczej nie). Natomiast 39 proc. przebadanych było przeciwnego zdania.

Negatywne opinie znalazły się także w odpowiedzi na pytanie o to, czy super i hipermarkety są uczciwe wobec swoich pracowników. 47 proc. badanych odpowiedziało, że nie, natomiast tak odpowiedziało 14 proc.

En