Pełna wersja

Jest nowa organizacja ruchu. Ciężarówki ominą centrum Biłgoraja

2016-02-26 14:46

ZarzÄ…d Dróg Wojewódzkich w Lublinie zatwierdziÅ‚ projekt staÅ‚ej organizacji ruchu na skrzyżowaniach dróg wojewódzkich z drogami gminnymi i powiatowymi zwiÄ…zany z wyznaczeniem trasy przejazdu tranzytowego przez BiÅ‚goraj. Ciężarówki powyżej 5 t bÄ™dÄ… musiaÅ‚y korzystać z obwodnic. O takie rozwiÄ…zanie walczyli zarówno mieszkaÅ„cy BiÅ‚goraja, jak i wÅ‚adze miasta.

Od kilku miesięcy trwały starania władz Biłgoraja o wprowadzenie zakazu poruszania się samochodów ciężarowych po ulicach w centrum miasta. Alternatywę dały wybudowane w ostatnim czasie obwodnice: północna, Al. Jana Pawła II, czy ul. Poniatowskiego.

Do tej pory można było jedynie zachęcać kierowców ciężkich pojazdów do korzystania z dróg bocznych. Nie zawsze to odnosiło oczekiwany skutek. Dlatego postanowiono o konieczności zmiany organizacji ruchu. Były rozmowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich, które raz dawały nadzieję na pozytywne rozwiązanie sprawy, innym razem oddalały możliwość wprowadzenia zakazu. Pisaliśmy o tym w artykułach pt.: Ograniczenia ruchu dla ciężarówek nie będzie Przepychanka z ZDW. Ciężarówki jednak nie pojadą przez miasto?

Teraz nie ma odwrotu. - Jest decyzja dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich wprowadzająca projekt stałej organizacji ruchu na skrzyżowaniach dróg wojewódzkich z drogami gminnymi i powiatowymi związany z wyznaczeniem przejazdu tranzytowego przez miasto Biłgoraj - mówi w rozmowie z naszym portalem Michał Dec, wiceburmistrz miasta.

- Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami wszystkie koszty związane z wprowadzeniem projektu ponosi samorząd Biłgoraja - poinformował w oficjalnym piśmie Andrzej Gwozda.

Celem opracowania jest zmiana organizacji ruchu wprowadzająca zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych do centrum Biłgoraja poprzez przekierowanie ruchu tranzytowego na obwodnicę północną i Al. Jana Pawła II.

Zakończone inwestycje spełniają wymagania techniczne do przenoszenia ruchu tranzytowego na trasie Zamość - Stalowa Wola, Zamość - Przemyśl i Lublin - Przemyśl. - Pomimo funkcjonowania wymienionych obwodnic kierujący samochodami ciężarowymi przejeżdżają przez centrum miasta, powodując degradację ulic i uszkodzenia budynków przez drgania towarzyszące tym przejazdom. W związku z powyższym zachodzi konieczność uporządkowania ruchu tranzytowego przez wprowadzenie dodatkowego oznakowania - pisze dalej dyrektor Gwozda.

W ramach przedmiotowego opracowania zaprojektowano zmiany w oznakowaniu następujących skrzyżowań:

- skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 858 (ul. Zamojska) z obwodnicą północną, drogami gminnymi (ul. Szwajcarska i ul. Poniatowskiego)
- skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 835 (ul. Lubelska i Al. Jana Pawła II) z drogą powiatową (ul. Stefana Batorego)
- skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 858 (ul. Krzeszowska) z drogą powiatową (Al. Jana Pawła II)
- skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 835 (ul. Tarnogrodzka) z drogami powiatowymi (Al. Jana Pawła II i ul. Motorową).

Zmiany w oznakowaniu polegają na wprowadzeniu ograniczeń tonażu znakami pionowymi B-18 (5t) z tabliczkami o treści "Nie dotyczy autobusów i dojazdu do posesji" na drogach prowadzących do centrum miasta i uprzedzeniu o tych ograniczeniach znakami F-6. Ponadto na skrzyżowaniach typu rondo zaprojektowano na istniejących znakach kierunki i miejscowości E-1 i E-2a piktogramy o treści "Tranzyt" oraz tabliczki o tej samej treści ze znakami kierunkowymi pod znakami E-3.

Termin wprowadzenia zmian w oznakowaniu przewidziany jest na luty/marzec bieżącego roku.

red.