Pełna wersja

Naprawa smartfona - ubezpieczyciel pokryje jej koszty

2016-05-25 16:06

Smartfony są najczęściej psującymi się obecnie sprzętami elektronicznymi. Na ich awarie narzekają zarówno osoby posiadające modele flagowe, jak i te, które zakupiły telefony z najniższej półki cenowej. Sprzęty te są bowiem bardzo delikatne, a uszkodzić je można nawet wtedy, gdy z pozoru wydaje się to niemożliwe.

Z jakimi awariami do serwisu?

Wiele problemów ze smartfonem można rozwiązać samodzielnie. Na co dzień spotykane kłopoty z zawieszaniem się, niedziałaniem głośnika lub mikrofonu, czy też ze zbyt mocno nagrzewającym się telefonem, można bowiem rozwiązać poprzez instalację nowego oprogramowania, usunięcie wadliwie działających aplikacji czy wreszczcie — poprzez zrestartowanie telefonu. Niedziałanie Internetu może natomiast być związane z brakiem włączenia transmisji danych sieci komórkowej dla wybranych aplikacji.

Awarie polegające natomiast na braku działania gniazda ładowania czy na samoistnym wyłączaniu się sprzętu wymagają pomocy serwisanta. Tak samo wygląda sprawa uszkodzeń mechanicznych telefonów — pajęczynka na wyświetlaczu czy powgniatana obudowa zostaną naprawione jedynie przez pracownika serwisu smartfonów.

Ile kosztuje naprawa?

W zależności od posiadanego modelu smartfona naprawa wyświetlacza, gniazda ładowania czy wymiana głośnika lub mikrofonu może kosztować od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. W przypadku starych telefonów może to oznaczać, że naprawa będzie kosztowała więcej niż w danym momencie będzie wynosiła wartość telefonu. Z reguły w takich sytuacjach serwisanci informują właściciela urządzenia, że jego naprawa jest nieopłacalna i polecają mu, aby zainwestował on w nowy smartfon. Niekiedy jednak właściciela nie stać na zakup sprzętu takiej samej klasy, a otrzymanie go w ramach abonamentu nie jest możliwe. Z tego powodu warto poświęcić kilka złotych miesięcznie i wykupić ubezpieczenie smartfona.

Ubezpieczenie smartfona, takie jak: https://www.gadget-cover.com/mobile-phone-insurance, może zagwarantować, że wszystkie koszty napraw zostaną pokryte przez towarzystwo ubezpieczeniowe. Każdy posiadacz smartfona może wykupić polisę kompleksową, dzięki której może zyskać dodatkowe profity w postaci ubezpieczenia od kradzieży telefonu komórkowego, jak i zdecydować się na jej wariant podstawowy, gdzie zakresem ochrony będzie objęta na przykład tylko wymian wyświetlacza w razie stłuczenia. W zależności od tego, jaki wariant wybierzemy i jak wysoką sumę ubezpieczenia chcemy posiadać, możemy korzystać z polisy, która będzie nas kosztować 3 zł miesięcznie, jak i 30 zł na ten sam okres.

Red.