Czym jest silnik TSI?
Nazwa TSI jest skrótem od Turbo Stratified Injection, co oznacza, że wtrysk paliwa następuje w sposób precyzyjny bezpośrednio do cylindra, co jest możliwe dzięki zastosowaniu turbosprężarki. W pierwszym momencie sprężarka mechaniczna zapewnia dostarczenie powietrza do cylindrów, a po uzyskaniu odpowiedniej prędkości obrotowej turbosprężarka przejmuje tę funkcję. Dzięki takiemu rozwiązaniu konstrukcyjnemu moment obrotowy jest duży już przy niewielkich prędkościach, co przekłada się na większą przyjemność z jazdy i doskonałą dynamikę. Samochody wyposażone w turbosprężarkę dynamiczniej ruszają z miejsca oraz lepiej zbierają się podczas wyprzedzania. Dzięki turbodoładowaniu zapewniają kierowcy komfort w postaci oszczędniejszego zużycia paliwa bez utraty mocy.
Fakty i mity dotyczące TSI
Jeśli silnik TSI ma same zalety, to dlaczego kierowcy tak bardzo obawiają się zakupu samochodów w tej wersji? Otóż ze względu na obecność turbosprężarki nabywcy rezygnują z zakupu aut z obawy o awaryjność. Istnieje bowiem powszechne przekonanie, że silniki TSI są bardziej problematyczne od pozostałych. Nic bardziej mylnego. Silniki TSI sprawują się znakomicie pod warunkiem prawidłowej eksploatacji. Warunkiem sprawnego działania są regularne kontrole serwisowe. Przy każdej wymianie oleju należy pamiętać również o wymianie filtrów powietrza oraz paliwa. Prawidłowe działanie uzależnione jest również od tego, czy płyny eksploatacyjne są wymieniane zgodnie z zaleceniami, a stosowane oleje najwyższej jakości. Jeżeli będziemy stosować się do podstawowych zaleceń producenta, to unikniemy przykrych niespodzianek i będziemy mogli w pełni cieszyć się użytkowaniem samochodu z silnikiem TSI. Nie bez znaczenia dla eksploatacji ma także technika jazdy. Warto stosować zasady ekojazdy i nie obciążać silnika pracą na zbyt niskich lub zbyt wysokich obrotach. Nie należy wyłączać silnika od razu po zatrzymaniu, gdyż sprężarka powinna się schłodzić przez około minutę. W przypadku samochodów wyposażonych w system Start-stop nie mamy tego problemu, gdyż to komputer decyduje kiedy można bezpiecznie zatrzymać silnik. Kolejnym argumentem, o który spierają się kierowcy, jest utrudnienie związane z założeniem instalacji gazowej w silnikach TSI. W przypadku auta salonowego ryzyko znika z uwagi na oryginalnie zamontowaną instalacje LPG. Dla firm produkujących instalacje gazowe domontowanie LPG wciąż jest nie lada wyzwaniem, dlatego w tej kwestii nie należy oszczędzać. Problematyczność wynika z budowy wtryskiwaczy umieszczonych bezpośrednio na wprost komory spalania. W przypadku TSI stosuje się tzw. dotrysk benzynowy. Polega on na tym, że podczas jazdy za pomocą sterowania i elektroniki uruchamiane są w zmiennych cyklach wtryskiwacze gazowe oraz benzynowe.
Podsumowując śmiało można wysunąć wniosek, że silnik TSI z uwagi na spalanie jest doskonałą propozycją dla tych, którzy poruszają się autem głównie po mieście i rocznie pokonują przeciętnie 15000 km. Nowoczesne samochody wymagają nowoczesnego traktowania. Nie należy się obawiać nowych technologii. Więcej informacji znajdziecie tutaj: http://www.skoda-auto.pl/oferta/dlaczego-silniki-tsi-sa-oszczedne.