Pełna wersja

Będzie łącznik ul. Bagiennej z obwodnicą północną

2016-07-29 10:30

Podczas budowy obwodnicy północnej w Biłgoraju, zarówno mieszkańcy, jak i radni Rady Miasta, podnosili kwestię braku połączenia nowej trasy z ulicą Bagienną. Taki łącznik powstanie niebawem. Już został ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy zadania.

Budowa obwodnicy północnej w Biłgoraju to jedna z największych inwestycji ostatnich lat. Kosztowała prawie 35 mln zł. Przygotowania do budowy drogi trwały od 2012 roku. Pod koniec 2014 roku inwestycja została uroczyście podsumowana, o czym bilgorajska.pl pisała w artykule pt. Obwodnica północna gotowa - inwestycja uroczyście podsumowana.

Podczas realizacji zadania pojawiły się jednak problemy. Radni poprzednich kadencji wnioskowali o wykonanie łącznika pomiędzy trasą a ul. Bagienną, część mieszkańców nie poparła jednak tego pomysłu. Burmistrz Janusz Rosłan tłumaczył wówczas, że pracownicy Urzędu Miasta projektują we własnym zakresie drogę serwisową, która będzie biegła równolegle do obwodnicy północnej i będzie połączona z ul. Bagienną. Jednak nie będzie to dostęp bezpośredni. Planowano wprowadzić tę inwestycję do ubiegłorocznego budżetu. O tym informowaliśmy naszych czytelników w artykule pt. Tak blisko, a tak daleko.

Dzięki oszczędnościom poprzetargowym udało się zabezpieczyć 200 tys. zł na ten cel w tegorocznym budżecie. Właśnie został ogłoszony przetarg na wykonanie zadania.

Przedmiotem zamówienia jest budowa odcinka drogi serwisowej stanowiącej połączenie ul. Bagiennej z obwodnica północną w Biłgoraju. Zaprojektowana droga miejska klasy D będzie służyć mieszkańcom, stanowiąc dojazd do działek oraz zakładom usługowym zlokalizowanym w sąsiedztwie obwodnicy. Łączna długość projektowanego odcinka drogi wynosi 143,34 m.

Obecnie w miejscu projektowanego odcinka znajdują się nieużytki, pas drogowy obwodnicy oraz część działki zagospodarowanej przez warsztat samochodowy. W bliskim sąsiedztwie projektowanej drogi znajdują się zabudowania oraz obwodnica obsługująca ruch tranzytowy. Zaprojektowana została droga klasy D, czyli jednojezdniowa, dwupasmowa.

Trasę drogi serwisowej zaprojektowano jako złożenie odcinków prostych oraz łuków poziomych o promieniach: 160m, 12m. Pochylenie poprzeczne na odcinkach prostych i na łukach zaprojektowano jednostronne 2%. Szerokość jezdni będzie wynosić 6,0m.

Głównym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena. Firmy mogą składać swoje oferty do 18 sierpnia br.

red.