Pełna wersja

Ubezpieczenie smartfona - konieczność czy fanaberia?

2016-11-08 16:07

W czasach, gdy można ubezpieczyć się niemalże od wszystkiego, wiele osób zadaje sobie pytanie o zasadność części polis. Ubezpieczenie smartfona jest jedną z tych, które budzą aktualnie kontrowersje. Z jednej strony sprzęt jest objęty gwarancją, z drugiej - zakres obowiązywania gwarancji jest wąski. Czy ubezpieczenie smartfona jest koniecznością? A może to zwykła fanaberia ze strony użytkowników telefonów mobilnych?

Co gwarantuje polisa?

W przypadku polis dla smartfonów zakres ochrony ubezpieczeniowej z reguły jest podobny. Zmianie zwykle ulega suma ubezpieczenia, która zawsze powinna być równa cenie zakupu sprzętu, by w razie całkowitej niesprawności urządzenia, otrzymać świadczenie pozwalające na zakup nowego telefonu tej samej klasy.

Ubezpieczenie smartfona gwarantuje szereg korzyści. Dzięki niemu zyskuje się pewność, że otrzyma się środki finansowe niezbędne do nabycia nowego telefonu bądź do naprawienia sprzętu ubezpieczonego. Pieniądze są wypłacane szybko, co sprawia, że znika konieczność długiego oczekiwania na gotówkę potrzebną do wykonania usługi serwisowej.

Mobile phone insurance zapewnia ponadto wypłatę odszkodowania w przypadku kradzieży smartfona. Jest to duże udogodnienie zwłaszcza dla tych osób, które dużo podróżują w celach osobistych lub służbowych. Gwarancja wypłaty odszkodowania w razie kradzieży telefonu komórkowego daje poczucie bezpieczeństwa. Sprawia, że ubezpieczony przestaje obawiać się, że podczas podróży zagranicznej zostanie bez kontaktu z bliskimi przebywającymi w kraju bądź bez możliwości skontaktowania się z jakąkolwiek instytucją poza Polską.

Nietrudno zauważyć, że ubezpieczenie smartfona nie jest fanaberią, lecz realną formą zabezpieczenia przed wieloma nieprzewidzianymi sytuacjami. Szybkie tempo życia i chęć pozostawania w ciągłym kontakcie z innymi ludźmi sprawiają, że polisa dla telefonu mobilnego jest obecnie koniecznością dla wszystkich osób, które dbają o przyszłość.

Kto może ubezpieczyć smartfona?

Z ubezpieczenia mobile phone insurance może skorzystać każdy użytkownik smartfona, który skończył 18 lat i mieszka na terenie Unii Europejskiej. Przedmiotem ubezpieczenia jest telefon, dlatego też górna granica wiekowa dla właściciela sprzętu nie została określona. Polisa chroni telefony różnych producentów i o różnej wartości, a wysokość składki jest ustalana na podstawie wartości urządzenia. Oznacza to, że ubezpieczenie może wykupić zarówno osoba posiadająca budżetowy model, jak i użytkownik flagowca o wartości 4 tysięcy złotych.

Red.