Pełna wersja

Abonament dla firmy. Najtańszy znaczy najlepszy?

2016-11-18 10:07

Bez telefonu trudno byłoby wydajnie prowadzić firmę. Jak jednak wybrać abonament dla firmy? Jak uniknąć przykrych niespodzianek?

Wyobrażasz sobie prowadzenie firmy bez telefonu? Byłoby bardzo trudno. Dla dobrze prosperującego przedsiębiorstwa telefoniczny kontakt z klientami to rzecz absolutnie podstawowa. Dlatego tak ważne są niskie ceny połączeń, a najlepiej - nielimitowane rozmowy i SMS-y. Czy jednak komórkowy abonament dla firm zapewniający nieograniczony dostęp do tych usług może być tani? Czy warto sugerować się wyłącznie wysokością comiesięcznej opłaty? Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze abonamentu telefonicznego dla firmy?

Z telefonem czy bez?

Dla małych, zatrudniających najwyżej kilkanaście osób firm, kupno telefonu dla każdego pracownika nie jest tak dużym problemem, jak dla tych, w których pracuje kilkaset osób. W pierwszym przypadku korzystniejszym rozwiązaniem może więc okazać się wybór oferty bez telefonu. Są dużo tańsze od ofert z urządzeniem, a miesięczna opłata często nie przekracza 20 złotych - na przykład najtańszy abonament dla firm oferowany przez Orange to dla klientów przenoszących numer lub dokupujących usługę koszt jedynie 15,25 zł.

Co z internetem?

Internet w telefonie to dziś nie tylko źródło rozrywki, ale też cenne narzędzie pracy. Nie warto więc pozbawiać go swoich pracowników. Tym bardziej, że pakiety danych dostępne w abonamentach dla firm są często wliczone w cenę usługi. Nie muszą to być duże, oferujące kilka gigabajtów pakiety. Do korzystania z poczty elektronicznej czy dostępu do firmowego intranetu w zupełności wystarczy pakiet do 1 gigabajta. Od ilości danych dużo ważniejsza jest szybkość transferu i niezawodność - dobrze więc wybrać ofertę z internetem w technologii LTE.

Tani znaczy dobry?

Jeszcze do niedawna pokutowało przekonanie, że tani abonament nie może być dobry. Dzisiejsze oferty największych operatorów udowadniają jednak, że nawet za kilkanaście złotych miesięcznie możesz zapewnić swoim pracownikom nielimitowane rozmowy i SMS-y z klientami oraz resztą załogi. Przy wyborze abonamentu w pierwszej kolejności zwróć więc uwagę na ten szczegół, a dopiero potem - na wysokość miesięcznej opłaty.

Red.