Pełna wersja

Marketing internetowy - jak zamierzają korzystać z niego polskie przedsiębiorstwa?

2016-11-25 16:35

Marketing internetowy jest obecnie uznawany za jedną z najefektywniejszych form budowania wizerunku firmy oraz reklamowania jej produktów lub usług. W sieci zakupów dokonuje regularnie nawet kilkadziesiąt procent Polaków, a jeszcze większy odsetek - wyszukuje w Internecie informacji o interesujących go markach.

Dostępne formy marketingu internetowego

Najczęściej spotykanymi formami marketingu internetowego są blogi, profile i reklamy w mediach społecznościowych, newslettery, buzz marketing (marketing szeptany) i linki sponsorowane. Oprócz nich istnieje również wiele innych rodzajów promowania marki w sieci, co pozwala dostosowywać działania reklamowe do budżetu firmy oraz do sposobu komunikowania się z klientami. Agencja Internetum, której właścicielem jest William Holeksa, oferuje wszystkie najpopularniejsze formy marketingu w sieci, a także pomaga klientom w ustaleniu strategii reklamowej i dostosowaniu kanału reklamowego do potrzeb i preferencji grupy docelowej.

Agencja https://www.internetum.com/marketing/ początkowo działała jedynie na terenie Wielkiej Brytanii, jednak zapotrzebowanie na oferowane przez nią usługi jest na tyle duże, że założyła ogólnoświatową witrynę i rozpoczęła ekspansję na innych rynkach. Jej działalność nie ominęła Polski - świadomość polskich inwestorów na temat promowania marek i budowania ich wizerunku jest coraz większa, co sprawia, że rodzimy rynek jest dla agencji Internetum perspektywiczny.

Z sondażu przeprowadzonego przez IIBR w sierpniu 2014 roku wynika, że polscy przedsiębiorcy zamierzają w najbliższym czasie skorzystać z różnorodnych form marketingu internetowego. Największym zainteresowaniem cieszą się: pozycjonowanie w wyszukiwarkach (49%), prowadzenie fanpage i profili w mediach społecznościowych (37%), wysyłanie newsletterów (36%), reklama w social media (33%) i marketing szeptany (31%). Najmniej przedsiębiorstw zamierza korzystać z: sieci kontekstowych (6%), conversion optimisation (5%) i e-couponning (3%) - źródło: http://socialpress.pl/2014/10/e-commerce-preznie-rozwija-sie-w-polsce-raport-iab-polska/.

Szansa dla lokalnych przedsiębiorstw

Stosunkowo niskie koszty marketingu internetowego oraz jego wysoka efektywność i łatwa mierzalność skutków sprawiają, że chętnie korzystają z niego niewielkie, lokalne przedsiębiorstwa. Dzięki internetowej promocji zaufanie do nich wzrasta, a klienci chętniej korzystają z ich produktów bądź usług. Reklama w sieci pozwala konkurować im ze znanymi, renomowanymi markami.

Red.