Pełna wersja

Focus Titanium - as w klasie kompakt!

2016-12-27 09:30

Hit Forda w klasie C nie przestaje zadziwiać! Jeżeli auto kompaktowe kojarzyło się Wam do tej pory z nudną propozycją dla przedstawiciela handlowego, to wystarczy spojrzeć na Focusa, by całkowicie zmienić zdanie! Już pierwsze zetknięcie z kompaktowym Fordem wyzwala zdecydowanie pozytywne emocje niemal u każdego.

Niepowtarzalny wygląd

Patrząc na finezyjny design tego auta aż trudno uwierzyć, że ten samochód powstał w kraju naszych zachodnich sąsiadów! Tymczasem, to właśnie projektanci pracujący dla marki z niemieckiej Kolonii wznieśli się na wyżyny kunsztu designerskiego, prezentując samochód, który wygląda po prostu świetnie. Rozbudowany grill przywodzi na myśl raczej luksusowe samochody z Wysp Brytyjskich, a lekka i smukła sylwetka jako kraj pochodzenia sugeruje jedno z państw południowej części Starego Kontynentu. Ważnym atutem wyglądu Focusa jest jego ponadczasowość. Warto pamiętać o tym, że kompaktowy Ford pojawił się w salonach sprzedaży jeszcze w 2010, co jak na współczesne auto stanowi szmat czasu. Warto jednak zestawić Focusa z bezpośrednią konkurencją, choćby tą znad Sekwany. Teoretycznie, to właśnie Francuzi mają talent do tworzenia aut, które doskonale opierają się próbie czasu, lecz gdyby postawić obok siebie właśnie Forda oraz auto od jednej z konkurencyjnych marek, to obiektywnie, sylwetka Focusa wygląda znacznie bardziej świeżo!

Silniki które zachwycają

Paleta jednostek napędowych Focusa Titanium naprawdę pozytywnie zaskakuje. Jak na współczesny samochód, wybór jest naprawdę spory, a każdy kierowca bez problemu znajdzie tu ciekawą propozycję dla siebie. Na początek, kilka słów o “benzyniakach". Począwszy od tradycyjnego wolnossącego 1.6, który będzie doskonałym wyborem dla osób, którym nie zależy na osiągach, przez nowoczesne jednostki z gamy Ecoboost, paleta silników kompaktowego Forda idealnie pasuje do powiedzenia “dla każdego coś miłego". Silniki Ecoboost wyposażone są w technologię wtrysku bezpośredniego oraz turbosprężarkę, które to elementy zapewniają im doskonałe osiągi (w najmocniejszej wersji około 8,5 sekund do “setki") oraz niewielkie zużycie paliwa - zaledwie 5,5l/100 km. Jazda Focusem z jednostką EcoBoost pod maskąjest naprawdę przyjemna - szczególnie w mocniejszym wariancie 1.5 EcoBoost, który występuje w dwóch wariantach mocy: 150 lub 182 KM. Dzięki takim parametrom oraz doskonale zestrojonej skrzyni sześciobiegowej, jazda Focusem Titanium z taką jednostką to prawdziwa przyjemność! Moment obrotowy 240 Nm sprawia, że auto ma moc już od najniższych obrotów - wyprzedzanie kolumn ciężarówek na ciasnej trasie Biłgoraj-Lublin czy Biłgoraj-Przemyśl trwa zaskakująco krótko. A skoro już przy dalekich trasach jesteśmy, to nie sposób nie wspomnieć o doskonałych silnikach diesla. Co ważne, w pełni odpowiadają one normie Euro 6 - tu nie ma mowy o żadnych oszustwach związanych z emisją spalin. Do wyboru, kierowca ma aż trzy warianty pojemności: 1.5, 1.6 oraz 2.0 TDCI. Na szczególną uwagę zasługuje ten pierwszy, którego zużycie paliwa wynosi mniej niż 4l/100 km!

Dla kogo Focus Titanium?

Wersja wyposażeniowa Titanium to idealna propozycja dla osób, które cenią sobie wysoki komfort jazdy. Obok standardowych elementów, takich jak 6 airbagów czy klimatyzacja, Focus Titanium wyposażony jest, m.in. w tempomat (świetny dodatek na dalszej trasie), jak również podgrzewaną szybę przednią (koniec ze skrobaniem o poranku!) czy czujnik deszczu. Ciekawym smaczkiem jest też możliwość uruchamiania auta za pomocą przycisku - system Ford Power jest tu w standardzie.

Podsumowanie

O tym, że Focus to jedno z najlepiej prowadzących się w tej klasie aut wiadomo od dawna. Dodatkowo, propozycja Forda oferuje całkiem niezłe wyposażenie w cenie niższej niż wielu konkurentów, a koniec roku sprzyja zakupowi takiej wersji w jeszcze lepszej cenie. Innymi słowy - warto poszukać Focusa Titanium, bo za cenę poniżej 80 tysięcy złotych otrzymamy komfortowy kompakt, wyposażony we wszystko, co niezbędne do wygodnego pokonywania kilometrów.

Red.