Pełna wersja

Tym razem się uda?

2017-04-08 09:27

Właśnie został ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy zadania polegającego na budowie łącznika pomiędzy ul. Bagienną a obwodnicą północną. Jest więc szansa, że tym razem inwestycja doczeka się realizacji. Łącznik ma powstać do 20 września bieżącego roku.

Temat wykonania łącznika pomiędzy ulicą Bagienną a obwodnicą północną w Biłgoraju przewijał się w prośbach mieszkańców wielokrotnie. Poruszany był chociażby przy okazji zebrań rad osiedlowych, jak również podczas sesji Rady Miasta. O wykonanie takiego przejazdu wnioskowano jeszcze podczas budowy obwodnicy północnej. Ale wtedy część mieszkańców nie chciała wyrazić zgody na takie rozwiązanie.

Władze miasta planowały więc wykonanie drogi serwisowej biegnącej wzdłuż obwodnicy północnej i połączonej z ul. Bagienną, ale nie bezpośrednio. O tym pisaliśmy już w 2015 roku, w artykule pt. Tak blisko, a tak daleko.

Środki na wykonanie łącznika w wysokości 200 tys. zł zabezpieczono w ubiegłorocznym budżecie. Ogłoszono nawet przetarg, jednak okazało się, że oferty znaczne przewyższały możliwości finansowe miasta. Przetarg został unieważniony z założeniem powrotu do tematu w bieżącym roku. Tak się stało, kolejny przetarg został ogłoszony w piątek, 7 kwietnia.

Przedmiotem zamówienia jest budowa odcinka drogi serwisowej stanowiącej połączenie ul. Bagiennej z obwodnica północną. Zaprojektowana droga miejska klasy D będzie służyć mieszkańcom, stanowiąc dojazd do działek oraz zakładom usługowym zlokalizowanym w sąsiedztwie obwodnicy. Łączna długość projektowanego odcinka drogi wynosi 143,34 m. Obecnie w miejscu projektowanego odcinka znajdują się nieużytki, pas drogowy obwodnicy, oraz część działki zagospodarowanej przez warsztat samochodowy. Podłoże gruntowe na terenach przeznaczonych pod budowę drogi charakteryzuje się występowaniem torfu i wysokim poziomem zwierciadła wody gruntowej. W podłożu przebiega sieć kanalizacji sanitarnej. W obrębie projektowanego pasa drogi serwisowej znajduje się słup sieci napowietrznych linii energetycznych NN jednak nie zachodzi potrzeba jego przebudowy. W bliskim sąsiedztwie projektowanej drogi znajdują się zabudowania oraz obwodnica obsługująca ruch tranzytowy. Zaprojektowana została droga klasy D, jednojezdniowa, dwupasmowa. Początek projektowanej drogi serwisowej km 0+000,00 zlokalizowany jest na skrzyżowaniu ze zjazdem zaprojektowanym w km 0+717,97 obecnie realizowanej obwodnicy do projektowanej w perspektywie drogi dojazdowej do OSIR. Koniec drogi serwisowej przy połączeniu z ulicą Bagienną zaprojektowano w km 0+143,34. Trasę drogi serwisowej zaprojektowano jako złożenie odcinków prostych oraz łuków poziomych o promieniach: 160m, 12m. Pochylenie poprzeczne na odcinkach prostych i na łukach zaprojektowano jednostronne 2%. Szerokość jezdni wynosi 6,0m. Przebieg projektowanej drogi w planie związany jest z istniejącym zagospodarowaniem terenu oraz istniejącą infrastrukturą.

Prędkość projektowa to 30 km/h.

Inwestycja ma być gotowa do 20 września.

red.