Pełna wersja

Ul. 3 Maja doczeka siÄ™ przebudowy?

2018-02-04 12:12

Na remont tej ulicy mieszkaÅ„cy BiÅ‚goraja czekajÄ… od dawna. To jedna z najstarszych dróg na terenie miasta. W tym roku ma szansÄ™ zmienić swój wyglÄ…d. W tym tygodniu otwarte zostaÅ‚y oferty w przetargu na przebudowÄ™ odcinka od ul. Zamojskiej do ul. PiÅ‚sudskiego.

Remont tej drogi zaplanowany był już w 2014r., pisaliśmy o tym w artykule pt. Rozkopią ul. 3 Maja. Jednak środki przeznaczone na tel cel zostały zdjęte z budżetu i trafiły na przebudowę ul. Kopernika i Parku Solidarności. W tym roku inwestycja ma szansę dojść do skutku.

W połowie stycznia ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy zadania. Do postępowania zgłosiły się dwie firmy, najatrakcyjniejszą ofertę złożyła firma z Biłgoraja. Zaproponowana kwota to niemal 2 mln 45 tys. zł. Teraz firma będzie wezwana do uzupełniania dokumentacji, dopiero potem będzie podpisana umowa z wykonawcą.

Przebudowa ma zostać wykonana do końca październka br. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa ulicy 3 Maja na odcinku od ul. Zamojskiej do ul. Piłsudskiego wraz z chodnikami i zjazdami. W ramach zadania przewiduje się także wykonanie odcinka kanalizacji teletechnicznej oraz elementów stałej organizacji ruchu.

Zakres zadania obejmuje między innymi: roboty przygotowawcze - pomiary, wycinka, roboty rozbiórkowe, roboty ziemne - wykonanie wykopów, profilowanie i zagęszczanie podłoża, wykonanie podbudowy na jezdni, zatokach postojowych, zjazdach, chodnikach, elementy ulicy - krawężniki, obrzeża, wykonanie nawierzchni zjazdów i chodników z kostki betonowej, wykonanie nawierzchni jezdni i zatok postojowych z klinkieru drogowego, roboty wykończeniowe - plantowanie powierzchni gruntu wraz z obsianiem mieszanką traw, wykonanie elementów stałej organizacji ruchu - oznakowanie poziome i pionowe, barierki. W ramach przebudowy szerokość jezdni ul. 3 Maja ulegnie zwężeniu i ostatecznie wyniesie 6m. Zwężeniu ulegną również chodniki. Ich szerokość po przebudowie będzie zmienna od 1,50m do 3,0m. Zwężenie jezdni i chodników pozwoli na wyodrębnienie obustronnego pasa dla utworzenia zatok postojowych.

Na całym odcinku projektowana droga przebiega przez teren zabudowany. W związku z tym zaprojektowano ujednolicenie wszystkich zjazdów indywidualnych i publicznych, dostosowując ich szerokość do szerokości istniejących bram na posesje. Nowo projektowana ul. 3 Maja ma być wykonana z klinkieru drogowego.

red.