Pełna wersja

Zebranie rady osiedla Batorego

2018-04-09 20:51

W poniedziałkowe popołudnie, 9 kwietnia, odbyło się zebranie sprawozdawcze rady osiedla Batorego. Przedstawiono sprawozdanie z ostatnich miesięcy działalności rady, nie obyło się bez dyskusji. Mieszkańcy prosili przede wszystkim o wykonanie na terenie ich osiedla inwestycji drogowych.

Poniedziałkowe zebranie rady osiedla Batorego odbyło się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Biłgoraj. Zgodnie z tradycją na początku sprawozdanie z działalności rady zaprezentował jej przewodniczący Stefan Oleszczak. Przyznał, że zgłoszone na poprzednim zebraniu wnioski dotyczące spraw bieżących w większości zostały zrealizowane. - Pojemniki do zbiórki odzieży oraz teren wokół nich został uporządkowany, zgłaszane uwagi dotyczące niestarannego sprzątania terenu targowiska bezpośrednio po zakończeniu handlu spotkały się z bardzo szybką reakcją ze strony Urzędu Miasta, znacznej poprawie uległa estetyka skarpy przy cmentarzu od strony wschodniej, wytyczona została granica pasa drogowego ul. Jagiełły od strony wschodniej - wyliczał przewodniczący i dodał, że niestety nie został zrealizowany wniosek dotyczący utworzenia na terenie osiedla (na działkach przylegających do ul. Mieszka I) placu zabaw.

Ale mieszkańcy nie doczekali się nie tylko tej inwestycji. - Żaden wniosek inwestycyjny nie został uwzględniony, poza zainstalowaniem progów spowalniających przy ul. Jagiełły. Naszym głównym problemem jest budowa ulic w osiedlu Batorego II. Na razie wykonywane są jedynie prace doraźne mające zapewnić przejezdność tych dróg. Łączna długość ulic to 450mb, a koszt budowy szacowany jest na 700 tys. zł. Zadanie jest ujęte w wieloletnim planie inwestycyjnym na lata 2018-2019 - mówił dalej przewodniczący Oleszczak.

O swoich działaniach, mających na celu wykonanie wielu inwestycji na terenie osiedla mówił radny Radny Miasta Bogdan Kręt, który tylko w ciągu ostatniego roku złożył ponad 130 interpelacji. Przede wszystkim wnioskował o wykonywanie drobnych napraw chodników, czy jezdni, ale także o przycinanie gałęzi, czy wycinanie drzew zagrażających bezpieczeństwu mieszkańców. Interpelacje dotyczyły także ustawienia barier ochronnych przy kładce na rzece, czy naprawy lub wymiany oświetlenia. Powrócił też do tematu wykonania przejścia dla pieszych na wysokości przystanku autobusowego na ul. Lubelskiej. Uznał też, że na terenie osiedla znajduje się za dużo kontenerów na używaną odzież, a teren wokół nich często przypomina wysypisko odpadów.

Do tej ostatnie kwestii odniósł się burmistrz Janusz Rosłan. Włodarz wyjaśnił, że miejsca w których znajdują się kontenery są odpłatnie dzierżawione i w każdej chwili można np. na wniosek rady osiedla, odstąpić od umowy z zachowaniem terminu wypowiedzenia. Odnosząc się do przejścia na ul. Lubelskiej podkreślił, że trwają rozmowy na ten temat z dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych, ważniejsze jest jednak wykonanie odwodnienia tej części ulicy.

Najwięcej czasu zajęła jednak dyskusja dotycząca targu. Radny Kręt wnioskował, by wprowadzić zapis w regulaminie nowo utworzonego targowiska dotyczący ograniczenia możliwości przebywania w tym miejscu od godz. 20 do godz. 5. Argumentował ten wniosek faktem zakłócania ciszy nocnej przez młodzież, która często gromadzi się na tym terenie. Padła także prośba o zainstalowanie monitoringu. Zastanawiano się także nad sensownością wykonywania tej inwestycji, skoro wspólnota gruntowa (właściciel terenu przy ul. Dąbrowskiego na którym znajduje się targowisko) zapewniła w piśmie przesłanym do Urzędu Miasta o braku zamiaru zaprzestania obecnej działalności na tym terenie.

Burmistrz odpowiadał, że zapewnienia nawet na piśmie można w każdej chwili zmienić, a obowiązkiem każdej gminy jest prowadzenie targowiska. Ponadto była możliwość pozyskania znacznych kwot ze źródeł zewnętrznych na urządzenie takiego miejsca, nie można było więc nie skorzystać. Zapewnił też, że nikt nie zamierza na siłę przenosić handlu, a mieszkańcy wybiorą miejsce, w którym będą lepsze warunki.

Ponadto podczas zebrania rada zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zatwierdzający liczbę miejsc na terenie osiedla, w których będzie można kupić alkohol. Zgodnie z propozycją UM będzie mógł wydać 35 pozwoleń na sprzedaż najlżejszych alkoholi i 20 na sprzedaż najmocniejszych.

Już jutro zapraszamy na zebranie rady osiedla Bagienna, rozpocznie się ono o godz. 18 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta.

red.