Pełna wersja

Projekt "Jestem Europejczykiem" podsumowany

2018-06-21 10:53

Zdobywanie doÅ›wiadczenia zawodowego poprzez odbycie czterotygodniowych praktyk zagranicznych w Niemczech to główny cel projektu pod hasÅ‚em "Jestem Europejczykiem", realizowanego w Zespole Szkół Zawodowych i OgólnoksztaÅ‚cÄ…cych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego. Uroczyste podsumowanie projektu odbyÅ‚o siÄ™ w Å›rodÄ™, 20 czerwca.

W czterotygodniowych praktykach zawodowych w Bad Freienwalde w Niemczech realizowanych w ramach projektu “Jestem Europejczykiem" uczestniczyło 66 uczniów Technikum Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących z klas o profilach: technik mechanik, technik hotelarstwa, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik fryzjer oraz kelner.

Uczniowie ZSZiO w ramach projektu przez cztery tygodnie podnosili swoje kompetencje zawodowe w niemieckich przedsiębiorstwach gastronomicznych, hotelach, zakładach fryzjerskich czy mechanicznych. Udział w praktykach zagranicznych umożliwił uczestnikom zdobycie wiedzy i kwalifikacji zawodowych potwierdzone międzynarodowym certyfikatem, doskonalenie umiejętności stosowania języków obcych w życiu codziennym, kształtowanie postaw tolerancji wobec różnic kulturowych i etnicznych oraz poznanie aspektów pracy zawodowej w odmiennych warunkach kulturowych i językowych. Młodzież uczestniczyła również w tzw. programie kulturowym, który obejmował wycieczki i spotkania integracyjne.

W uroczystym podsumowaniu projektu, które odbyło się w środę, 20 czerwca, wzięli udział uczniowie, nauczyciele i dyrekcja ZSZiO oraz zaproszeni goście, wśród których znalazł się wicestarosta Jarosław Piskorski.

- Aby móc wyjechać na zagraniczne praktyki chętni uczniowie musieli przejść rekrutację oraz zaliczyć przygotowane w szkole kursy - mówiła Anna Chwedyk, koordynator projektu. Wśród zajęć przygotowujących młodzież do wyjazdu znalazły się: kurs języka niemieckiego zawodowego, przygotowanie pedagogiczne obejmujące radzenie sobie z sytuacją trudną w obcym środowisku oraz zajęcia z przygotowania kulturowego.

- Cieszę się, że szkoła jest w stanie zaproponować uczniom taką ofertę, pomóc odnaleźć się na rynku pracy i umożliwić poznanie zagranicznych rynków pracy - podsumował dyrektor Adam Balicki.

Nad realizacją projektu z ramienia szkoły czuwały Magdalena Burdzań-Harasim oraz Anna Chwedyk.

Red.