W pierwszej połowie kwietnia rozpoczął się remont ul. 3 Maja w Biłgoraju. To jedna z najstarszych dróg w mieście. Od dłuższego czasu wymagała gruntownej przebudowy. W końcu się udało.
Jednak prace związane są ze sporymi utrudnieniami w ruchu.
Czytelnicy portalu bilgorajska.pl zwrócili się z zapytaniem czy prace nie idą zbyt wolno i czy inwestycja ma szanse zostać ukończona w terminie.
Inwestycja, która obejmuje przebudowę odcinka od ul. Zamojskiej do LO im. ONZ ma się zakończyć wraz z październikiem br. Termin ten, jak zapewnia wiceburmistrz Biłgoraja Michał Dec, nie jest zagrożony.
- Od ulicy Piłsudskiego do ul. Samoleja prowadzona była przebudowa kolektora ciepłowniczego, wykonawca tej części inwestycji to PBEC. Nie mogliśmy tego zadania rozpocząć wcześniej, dlatego, że końca czerwca trwał rok szkolny, dopiero po tym terminie można było rozpocząć przebudowę kolektora. Z kolei na drugim końcu ulicy przebudowywane są sieci wodociągowe i kanalizacyjne. Następnym etapem będzie ułożenie nowej nawierzchni. Na odcinku od ul. Samoleja do ul. Lubelskiej już widać jak ona będzie wyglądać - mówi w rozmowie z portalem bilgorajska.pl Michał Dec.
Przypomnijmy, że zakres zadania obejmuje między innymi: roboty przygotowawcze - pomiary, wycinka, roboty rozbiórkowe, roboty ziemne - wykonanie wykopów, profilowanie i zagęszczanie podłoża, wykonanie podbudowy na jezdni, zatokach postojowych, zjazdach, chodnikach, elementy ulicy - krawężniki, obrzeża, wykonanie nawierzchni zjazdów i chodników z kostki betonowej, wykonanie nawierzchni jezdni i zatok postojowych z klinkieru drogowego, roboty wykończeniowe - plantowanie powierzchni gruntu wraz z obsianiem mieszanką traw, wykonanie elementów stałej organizacji ruchu - oznakowanie poziome i pionowe, barierki. W ramach przebudowy szerokość jezdni ul. 3 Maja ulegnie zwężeniu i ostatecznie wyniesie 6m. Zwężeniu ulegną również chodniki. Ich szerokość po przebudowie będzie zmienna od 1,50m do 3,0m. Zwężenie jezdni i chodników pozwoli na wyodrębnienie obustronnego pasa dla utworzenia zatok postojowych.
Na całym odcinku projektowana droga przebiega przez teren zabudowany. W związku z tym zaprojektowano ujednolicenie wszystkich zjazdów indywidualnych i publicznych, dostosowując ich szerokość do szerokości istniejących bram na posesje. Nowo projektowana ul. 3 Maja ma być wykonana z klinkieru drogowego.