Urząd Miejski w Tarnogrodzie razem z Urzędem Miasta Terespol, Urzędem Gminy Sosnowica, Urzędem Gminy Rejowiec oraz Starostwem Powiatowym we Włodawie i Starostwem Powiatowym w Puławach po poddaniu się certyfikacji, otrzymaniu pozytywnej oceny uzyskali certyfikat. W pierwszym etapie audytu przedmiotem badania i oceny była dokumentacja systemu zarządzania jakością, stopień przygotowania Urzędu do certyfikacji zgodnie z normą PN-EN ISO 9001:2009. Wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością wymagało wytężonego wielomiesięcznego realizowania ściśle określonych zadań w Urzędzie Miejskim zarówno przez Kierownictwo jak i pozostałych pracowników.
Proces certyfikacji przeprowadziła Polska Izba Handlu Zagranicznego Certyfikacja Sp. z. o. o. Posiadanie certyfikacji ISO 9001 w zarządzaniu jest traktowane jako wyznacznik nowoczesnego zarządzania.