Pełna wersja

Lojalność klientów podstawą sukcesu w e-commerce

2018-11-01 13:32

Każdy, kto w jakimkolwiek stopniu orientuje się w tematyce e-commerce dobrze wie, że prawdziwe zyski czerpie się dzięki bazie lojalnych klientów. Budowanie konsumenckiej lojalności nie jest bynajmniej łatwym procesem. Istnieje jednak kilka sposobów i zasad, którymi można kierować się, by zwiększyć swoje szanse na odniesienie sukcesu w tym aspekcie.

Wysoki poziom obsługi klienta

Pamiętajmy, że dla klientów jednym z najważniejszych aspektów jest zdecydowanie bezpieczeństwo zakupów. Polacy co prawda nie mają już takich problemów z zaufaniem sklepom internetowym, co kilka lat temu, jednak w dalszym ciągu chcą mieć pewność, że w razie jakichkolwiek problemów z zamówieniem sklep nie zostawi ich samych.

Dlatego bardzo ważnym elementem budowania konsumenckiej lojalności jest oferowanie obsługi na wysokim poziomie. Niezawodnie odbierajmy telefony i poważnie traktujmy wszelkie skargi i wątpliwości klienta. Zawsze uważnie rozpatrujmy reklamacje i w razie potrzeby zaoferujmy zwrot pieniędzy lub wymianę produktu.

Jeżeli prowadzimy mały sklep, nie mamy wyrobionych takich procedur obsługi klienta, co duzi gracze na rynku, jednak możemy z nawiązką to nadrobić, prezentując "ludzkie" podejście do klienta. Właśnie obsługa klienta jest aspektem, dzięki któremu sklepy z mniejszym stażem i widocznością mogą zacząć budować solidną markę.

Atrakcyjne zniżki dla stałych klientów

Walcząc o stałych klientów, nie można zapomnieć o oferowaniu im specjalnych, bardzo atrakcyjnych ofert. Jest to bardzo ważne, ponieważ nawet klienci, który wcześniej już wielokrotnie robili u nas zakupy, mogą w pewnym momencie dać się skusić konkurencji. Możemy to zrobić za pomocą kuponów rabatowych.

Jeżeli klient jest na naszej liście mailingowej, mamy szansę wysłać mu spersonalizowane wiadomości dostosowane do jego zakupowych nawyków. Aby nasza wiadomość nie zginęła w gąszczu innych, warto przy tym postarać się, by już w samym jej tytule zawarty był rodzaj i wysokość zniżki. Jeżeli do tego jeszcze sama wiadomość będzie atrakcyjna graficznie, a sama oferta naprawdę korzystna, szanse na to, że klient skorzysta z propozycji będzie naprawdę duża.

Nie każda firma wykorzystuje tę możliwość, jednak możemy także zaoferować klientom zniżki za pośrednictwem SMS-ów. Klienci zazwyczaj częściej zaglądają do skrzynki SMS-owej niż mailowej i zazwyczaj jest ona o wiele mniej zapchana, stąd też istnieje w tym przypadku nawet większa szansa, że klient zdecyduje się przynajmniej spojrzeć na naszą wiadomość.

Nawiążmy dialog z klientem

Internetowa sprzedaż może pozornie wydawać się bezosobowa, jednak tak naprawdę istnieje sporo sposobów, by nawiązać relację z klientem. Pamiętajmy, że kontakt z klientem to nie tylko obsługa! To również stałe odpowiadanie na pytania, sugestie, a nawet krytykę przekazywaną nam za pośrednictwem maili i mediów społecznościowych. Uprzejmość i szczerość - połączenie tych dwóch cech sprawi, że klienci obdarzą nas prawdziwą sympatią i szacunkiem!

W przygotowaniu artykułu pomogła witryna terdeals.com/pl.

Red.