Pełna wersja

User Experience i inne znaczące perspektywy w SEO. Zobacz, jak ulepszyć swoją stronę

2019-02-19 00:43

Jeżeli jesteś sprzedawcą w branży e-commerce, bardzo prawdopodobne, iż już natrafiłeś na enigmatyczny dwuliterowy skrót UX. O user experience zrobiło się głośno już parę lat temu, jednak z każdym kolejnym sezonem siła jego oddziaływania zwiększa się zmieniając nieco reguły gry - również na polu optymalizacji stron pod wyszukiwarki internetowe. Poniżej, czerpiąc z wiedzy największych ekspertów w dziedzinie marketingu internetowego, postaramy się przybliżyć Państwu zagadnienia, które w 2019 roku okażą się owocne na polu walki o najwyższe pozycje w Google.

Nowy rok, nowe (i stare) strategie

Naturalnie kolejny rok przynosi coraz to nowsze metody radzenia sobie w batalii o intratne pozycje w rezultatach wyszukiwania. Jednym z nieustannie rosnących w siłę trendów jest ten związany z  doświadczeniem użytkownika , a więc angielskim User Experience, znanym też w postaci skrótu UX. To wyjątkowa filozofia projektowania stron i aplikacji, która w centrum stawia całokształt wrażeń wywoływanych przez naszą WWW u publiczności . Możemy więc śmiało powiedzieć, że zarówno elementy estetyki, funkcjonalności, intuicyjne rozmieszczenie komponentów strony czy też mnogość płaszczyzn interaktywnych, powinny znaleźć ostatecznie miejsce w skierowanym do internauty z krwi i kości.

Nie oznacza to, że powinniśmy całkowicie zarzucić spełnianie oczekiwań i zaleceń robotów Google - to one wciąż decydują o tym, gdzie w branżowym rankingu stron wylądujemy. Jednakowoż ciężar projektowania powinien w pierwszej kolejności odpowiadać na potrzeby, surfującego po sieci w poszukiwaniu produktów i rozwiązań, człowieka. UX, w ramach którego będziemy dbali także o kwestie techniczne (ładowanie strony, certyfikaty, organizacja treści) musi raczej napędzać wysiłki seowców, nie zaś stawać im na drodze. Dobrze zoptymalizowane WWW odznaczać się będzie zarówno wygodą i komfortem internauty, jak i doskonałym działaniem przy punktach liczących się dla optymalizacji (mobile first, nasycenie tekstu słowami kluczowymi, dane strukturalne) (na podstawie: https://afterweb.pl/).

Rozpędź swoją markę przy pomocy linków sponsorowanych!

Nie zapominajmy jednak, że zoptymalizowana strona, by dobrze rozpocząć swoją przygodą z napływem użytkowników z Google, musi zwyczajowo spędzić do kilku miesięcy poza pierwszą stroną rezultatów wyszukiwania. Tyle czasu zajmuje odniesienie sukcesu regularnymi działaniami content marketingowymi i metodami pozyskiwania linków. Taki okres przejściowy zdecydowanie nie musi jednak oznaczać siedzenia z założonymi rękami. Aby od ręki zawędrować na szczyt listy wyników dla wybranych fraz i dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców możemy zlecić profesjonalistom z agencji interaktywnej przeprowadzenie kampanii PPC w  narzędziu Google Ads - to recepta na natychmiastowe zwiększenie trafficu i sprzedaży.

Red.