Wiele placówek organizuje dni otwarte po to, by zaprezentować ofertę, ale też dać szansę przyszłym uczniów, ale także ich rodzicom, do poznania nauczycieli i dyrekcji. Takie wydarzenie odbyło się również w Zespole Szkół Specjalnych. Na dzień otwarty placówka zaprosiła we wtorkowe przedpołudnie, 5 marca.
Dyrektor szkoły Marzena Kopacz wyjaśniła, że obiekt to nie tylko szkoła podstawowa, ale również szkoła przysposabiająca do pracy oraz ośrodek rewalidacyjno - wychowawczy.
- Do szkoły podstawowej mogą uczęszczać dzieci z autyzmem, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z niepełnosprawnością sprzężoną. Przeznaczona jest dla dzieci i młodzieży od 7 do 20 roku życia. W szkole przysposabiającej do pracy edukacja opiera się na indywidualnych programach edukacyjno - terapeutycznych, kształcenie trwa trzy lata i w zależności od potrzeb może być wydłużone do 24 roku życia. Ośrodek przeznaczony jest naomiast dla dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, posiadających orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych - opowiadała dyrektor Kopacz.
Podczas dnia otwartego rodzice mogli zobaczyć bazę szkoły, a młodzież zapoznać się z formami pracy. Były więc zajęcia sportowe, artystyczne, a nawet integracja sensoryczne. Wszystkie niezbędne informacje dostępne są na stronie placówki, pod adresem zss.bilgo.pl.
Przypomnijmy: Zespół Szkół Specjalnych w Biłgoraju jest szkołą publiczną dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim, w tym m.in. z Zespołem Downa, Mózgowym Porażeniem Dziecięcym i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz dla dzieci z autyzmem. Zapewnia edukację począwszy od szkoły podstawowej po szkołę ponadpodstawową - przysposabiającą do pracy. Jest to placówka nowoczesna, specjalistyczna, bezpieczna, otwarta na potrzeby środowiska lokalnego, odważnie podejmująca wyzwania edukacji na wysokim poziomie. Proces edukacyjny w szkole przebiega w małych grupach - klasy liczą od 4 do 8 uczniów w zależności od stopnia niepełnosprawności. Zajęcia rewalidacyjne prowadzone są w jeszcze mniejszych zespołach liczących od 2 do 4 osób. Prowadzone są również zajęcia indywidualne w domu ucznia. Dzięki takiej organizacji pracy możliwe jest maksymalne zindywidualizowanie podejścia do ucznia oraz udzielanie mu wieloaspektowej pomocy przez cały zespół nauczycieli. Poziom nauczania jest dostosowany do rzeczywistych, indywidualnych możliwości dziecka.