Prowadzenie bloga a klienci firmy
Żaden klient nie wróci drugi raz na stronę, która nie jest dla niego atrakcyjna. A nie będzie taką, jeśli nie znajdzie się na niej coś więcej poza kontaktem do przedsiębiorstwa. Dobrze więc co jakiś czas, systematycznie, zajmować się tworzeniem treści na stronę internetową. Możemy wybrać pulę tematów, zaplanować wpisy, zrobić je z góry w wolnym czasie, aby potem móc je wrzucać. Ale coś na tej stronie musi się dziać, aby ktoś, kto ją odwiedzał w ogóle na nią wrócił. Oznacza to, że regularność jest kluczem do sukcesu.
Jak powinien wyglądać dobry blog firmowa
Nie wystarczy jednak po prostu wrzucać kilku tekstów i już. Muszą one być w pełni unikatowe i ciekawe dla czytelnika. Nie mogą również być całkowicie przesiąknięte specjalistycznym językiem - ma być to maksymalnie przystępne dla naszego potencjalnego klienta. Oprócz tego poprawność językowa i ortograficzna jest OBOWIĄZKOWA! Nie chcemy, aby ktoś potem się z nas śmiał, że popełniamy głupie błędy. I co najważniejsze - nie faszerujmy naszych tekstów polecaniem naszych produktów. Wszystko, co tworzymy, powinno odpowiadać na pewne potrzeby klientów. Tekst musi mieć jakąś problematykę, ma być opowieścią. Nie można jednak całkowicie spychać na bok swojego produktu lub usługi, a także całej marki, jakby w ogóle to nie istniało. Trzeba znaleźć na to złoty środek. Przykładem dobrze przygotowanego bloga jest spokeo.pl gdzie wszystkie ważne zagadnienia z zakresu reklamy są profesjonalnie omówione a wątki poruszone
Na blogu mamy kompletną dowolność i możemy zamieszczać tam to, na co tylko mamy ochotę. Pod warunkiem, że jest to etyczne, zgodne z prawem i oryginalne. Nie musimy decydować się jedynie na suchy tekst, bo mogłoby to być nudne. Jeśli tylko chcemy jakoś go wzbogacić - bardzo dobrze. Możemy zająć się stworzeniem infografiki, ciekawego pokazu slajdów, nagrać film, zrobić grafikę, która pomoże lepiej zrozumieć wartość merytoryczną wpisu. Ponieważ jest to nasz blog firmowy - możemy robić co chcemy. Nie zapominajmy jednak o tym, że musi on trafić do naszego klienta.
Pozwala on również na stworzenie listy newsletterowej. I na pewno zadziała szybciej niż samo wyświetlenie takiej możliwości, bez niczego w zamian dla klienta. Warto więc o tym dokładnie pomyśleć.
Wszystkie te elementy są składowymi, które pozwalają na stworzenie idealnego wręcz bloga firmowego. To co? Do dzieła!