Pełna wersja

Kto odpowiada za porządek w biurze? Na pewno nie pracownik! Dowiedz się więcej

2019-04-11 08:43

Wiele osób ma wątpliwości, co tak naprawdę i zgodnie z prawem należy do obowiązków pracownika biurowego, co zaś powinno być wykonane przez pracodawcę lub firmę zewnętrzną. Wśród problematycznych kwestii, które spędzają sen z powiek osobom zatrudnionym w biurach na umowę o pracę, znajduje się przede wszystkim sprzątanie. Kto powinien dbać o czystość sprzętu biurowego, mebli i innych elementów znajdujących się w biurze, a komu powinno się zlecić mycie okien oraz inne cięższe prace? Odpowiadamy!

Wizerunek firmy to jedno. Porządek wpływa też na bezpieczeństwo pracy

O tym, że w czystym biurze praca przebiega dużo przyjemniej, wszyscy dobrze wiemy. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że zadbane i uporządkowane stanowisko pracy wpływa nie tylko na komfort, ale też na bezpieczeństwo pracownika. O ile pracodawca ma obowiązek przygotować odpowiednio wyposażone stanowisko pracy, spełniające kryteria BHP , osoba przez niego zatrudniona powinna dbać o to, by na stanowisku panował porządek. Prawidłowe korzystanie ze sprzętów biurowych oraz utrzymywanie ich w należytym stanie to wybrane obowiązki pracownika. Można zatem wymagać, aby zatrudniony regularnie porządkował dokumenty, wycierał kurz ze swojego biurka czy mył po sobie kubek, słowem - nie dopuszczał do bałaganu , który mógłby stanowić niebezpieczeństwo lub źle wpływać na wizerunek firmy. Papiery rozrzucone po podłodze albo resztki jedzenia na klawiaturze to przykłady zaniedbań, za które wobec pracownika można wyciągnąć konsekwencje. Trzeba tutaj podkreślić, że osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę ma prawo odmówić wykonania zadań , które przekraczają jej kompetencje. Przykładowo copywriter, który ma za zadanie przygotowanie treści na stronę klienta, może sprzeciwić się pracodawcy, jeśli ten zleci mu umycie okien. Czynności naruszające godność pracownika to działania, których wykonania można odmówić bez żadnych konsekwencji.

Kto zatem posprząta biuro, skoro nie pracownik? Znamy odpowiedź!

Pracodawca jest zobowiązany do utrzymania czystości we wszystkich pomieszczeniach biurowych. Jak już udało nam się ustalić, pracownicy dopilnują, aby na ich biurkach i w okolicach panował porządek. Pozostają "cięższe" zajęcia, takie jak:

Te oraz inne czynności obejmujące sprzątanie biur dobrze jest zlecić profesjonalnej firmie porządkowej DELUXE. Samodzielne uporanie się z nimi to bardzo angażujące zajęcie, pochłaniające wiele czasu i energii. Wykwalifikowana kadra sprzątaczy błyskawicznie i za niewielką cenę doprowadzi biuro do ładu. Firmy sprzątające mają elastyczne oferty, dopasowane do potrzeb klientów. Wiele z nich świadczy usługi w godzinach wieczornych lub nocnych, kiedy w biurze nikogo już nie ma. Wygodny system pracy oraz rozbudowany zakres usług sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na zatrudnienie profesjonalistów. Tym bardziej, że rekomendowane firmy podpisują ze zleceniodawcami stosowne umowy. Gwarantują one satysfakcjonującą współpracę , w ramach której czyste jest nie tylko biuro, ale i sumienie pracodawcy - który zapewnia swoim podwładnym doskonałe warunki pracy.

Red.