Pełna wersja

Profesjonalny Packshot, czyli jak wypromować własny produkt?

2019-07-15 13:32

Packshot jest rozwiązaniem marketingowym, któremu większość firm zawdzięcza swój sukces. Szczególną popularnością cieszy się na rynku e-commerce, bo to właśnie w wysokiej jakościowo wizualizacji produktu tkwi początek decyzji zakupowej klienta. Profesjonalna fotografia marketingowo-biznesowa może objąć dowolny produkt i miejsce. Zespół kreatywnych osób tworzy i pracuje na rozpoznawalność i korzyści znanych marek. Sposób w jaki dany towar wygląda i jak został przedstawiony nie świadczy jeszcze o wartości tego przedmiotu. Może jednak znacząco wpłynąć na zainteresowanie nim i zatrzymać odbiorcę. Jeśli Packshot zostanie połączony z ciekawą strategią marketingową opartą np. na emocjach i doświadczeniach, zapewni firmie satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe lub wysoki stopień identyfikacji wizualnej.

Na czym polega Packshot?

Każdy towar da się atrakcyjnie przedstawić w formie statycznej lub interaktywnej - obrotowej. Pierwsza opcja prezentuje zwykle produkt na białym tle, pokazuje go jak najbardziej naturalnie - w zgodzie z realną kolorystyką czy formą. Służą temu m.in. dobre oświetlenie, kadrowanie i ustawienia ostrości. Druga opcja polega na przedstawieniu danego towaru tak, aby odbiorca mógł obejrzeć go z kilku stron (np. części ubrań, wnętrza mieszkań, artykułów żywnościowych). Fotograf robi serię zdjęć z różnych perspektyw, co przyjmuje później postać jednej wizualizacji.

Czy profesjonalne studio fotograficzne jest konieczne?

Wiele osób próbuje wykonać Packshot w domowych warunkach i oczywiście nie jest to zabronione. Skorzystanie z profesjonalnych usług ma jednak więcej korzyści, ponieważ opiera się na nowoczesnym, bardzo dobrym sprzęcie. Dotyczy to zarówno aparatu fotograficznego, jak i obiektywów, lamp, cykloramy i programów graficznych przeznaczonych do obróbki zdjęć. W profesjonalnym studiu można liczyć na specjalne stanowiska przygotowane pod Packshoty, wyodrębniając w tym jeszcze miejsce dla większych rzeczy tj. np. telewizory, meblościanki, kanapy, samochody.

To również czasochłonne zajęcie, wymagające poświęcenia. Osoby, które na co dzień zajmują się inną pracą zawodową lub innymi sprawami w swojej firmie, zazwyczaj mają problem z wygospodarowaniem odpowiedniej ilości czasu na Packshot. Nawet jeśli tak się stanie, efekty mogą być rozczarowujące, dlatego warto skorzystać z wiedzy, doświadczenia i zaangażowania specjalistów, którzy robią to codziennie. Przykładowe studio Shot-art oferuje korzystne ceny, łącznie z udostępnieniem darmowego zdjęcia przed zrealizowaniem całego zlecenia.

Zalety Packshotów - podsumowanie

Packshot jest przydatnym narzędziem marketingowym, ponieważ:

Red.