W związku z komentarzami dotyczącymi pracy Wydziału Komunikacji i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Biłgoraju pojawiającymi się w mediach społecznościowych głos zabrał starosta Andrzej Szarlip. Poniżej prezentujemy pełną treść komunikatu.
Szanowni Państwo,
Od ok. połowy grudnia 2019 r. w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Biłgoraju znacząco zwiększyła się liczba interesantów. Powyższe spowodowane jest zmianą przepisów tj. wprowadzenia sankcji finansowych za niedopełnienie obowiązku rejestracji, zbycia lub wyrejestrowania pojazdu.
Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że obowiązek taki wynikał z przepisów prawa już wcześniej, jednak od stycznia b.r. za jego niedopełnienie wprowadzono kary finansowe. Należy również podkreślić, że obowiązek dotyczy zarejestrowania w ciągu 30 dni pojazdu sprowadzonego z UE oraz zakupionego w kraju, wyrejestrowania pojazdu oraz niezgłoszenia w ciągu 30 dni zbycia pojazdu, natomiast sankcje finansowe wprowadzono dla umów zawieranych po 1 stycznia 2020 r.
Znaczna część osób zgłaszających się do wydziału komunikacji miała do załatwienia sprawy dotyczące kilku pojazdów, często zakupionych nawet kilka lat wcześniej. Tak duża liczba Interesantów którzy zgłaszają się do wydziału komunikacji była niemożliwa do obsłużenia w normalnym trybie. Sytuacja ma charakter przejściowy i już w chwili obecnej można zauważyć, że kolejki są coraz mniejsze, zapewne w najbliższych dniach praca wydziału będzie odbywała się w sposób płynny.
Starosta Biłgorajski podjął konkretne kroki w celu poprawy działania urzędu w tym obszarze. W dniach od 20 do 30 grudnia 2019 Wydział komunikacji i drogownictwa oraz kasa w Starostwie Powiatowym pracowały do godziny 17.00. Ponadto po otrzymaniu sygnałów świadczących o możliwości odsprzedaży przez interesantów numerków z "biletomatu" przy urządzeniu wyznaczony pracownik wydawał "numerki" po jednej sztuce dla danej osoby. Tak, aby zapobiec sytuacji, że jedna osoba pobierze np. 10 numerków, a później odsprzedaje innym. Dodatkowo pracownik przy "biletomacie" udziela informacji np. w jakim przypadku wystarczy złożyć dokumenty na biurze podawczym żeby nie stać w kolejce.
Zaistniała sytuacja nie jest wynikiem zaniedbań, czy też braku działań starosty i pracowników starostwa. Niestety podobne sytuacje miały miejsce w całym kraju.
Wszystkim interesantom dziękuję za cierpliwość, a za wszystkie niedogodności przepraszam. Zapewniam również wszystkich mieszkańców o monitorowaniu i podnoszeniu jakości świadczonych usług. Jednocześnie dziękuję za wszystkie uwagi przyczyniające się do usprawnienia pracy Starostwa Powiatowego.
z poważaniem
Andrzej Szarlip Starosta Biłgorajski