Pełna wersja

Sala obsługi interesanta otwarta

2020-02-12 14:03

W Starostwie Powiatowym w BiÅ‚goraju uruchomiono salÄ™ obsÅ‚ugi interesanta wydziaÅ‚u geodezji. Uroczystego otwarcia dokonano w Å›rodowe przedpoÅ‚udnie, 12 lutego. Zaprezentowana zostaÅ‚a też nowa strona internetowa Starostwa.

Nowa sala obsługi interesanta Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Biłgoraju została uruchomiona. Na uroczyste otwarcie zaproszono w środę, 12 lutego. Takie działania mają na celu przede wszystkim podnoszenie jakości obsługi w Starostwie, o czym mówił gospodarz powiatu Andrzej Szarlip.

- Przez wiele lat urzędy i urzędnicy kojarzyli się mieszkańcom powiatu z demonstracją władzy, brakiem przychylności, niejasnymi procedurami, piętrzeniem trudności w załatwianiu spraw administracyjnych. Podnoszenie jakości i wprowadzanie standardów obsługi klientami zmienić ten wizerunek. Chodzi o to, by mieszkańcy powiatu nabrali zaufania do urzędu, a urzędników traktowali jak profesjonalistów służących pomocą w załatwianiu spraw administracyjnych. Dobre nastawienie do urzędników nie tylko wzmocni ich pozycję zawodową, ale także ułatwi obsługę mieszkańców - mówił starosta Szarlip i dodał, że celem podnoszenia jakości jest profesjonalne i skuteczne załatwianie spraw.

Kierownik WGiGN Ireneusz Bulicz podkreślił natomiast, że wydział geodezji jest największą jednostką Starostwa Powiatowego, a dzięki remoncie sali i reorganizacji pracy będzie można znacznie polepszyć jakość obsługi interesantów. - W naszym wydziale pracują obecnie 33 osoby, zarządzanie tak dużym zespołem jest trudne i skomplikowane, jednak dzięki usprawnieniu komunikacji wewnętrznej i wydajności informatycznej sukcesywnie udaje się nam podnosić standard obsługi interesantów. Przeniesienie obowiązku kontaktu z mieszkańcami z pracowników na salę obsługi prócz ewidentnych udogodnień dla interesantów, niesie również ze sobą szereg szereg zalet dla wydziału, kadra będzie mógł skupić się na obowiązkach - mówił kierownik. Zaznaczył również, że zgłaszana była konieczność utworzenia punktu kasowego w wydziale. Takie rozwiązanie nie będzie wprowadzone (punkt kasowy znajduje się w głównym budynku), jednak w sali obsługi interesanta będzie znajdować się terminal płatniczy, za pomocą którego możliwe będzie dokonanie opłaty.

Część spotkania poświęcono również na omówienie geoportalu, informacje dotyczące jego funkcjonowania przekazała zastępca kierownika WGiGN Anna Żuk, a rzecznik prasowy Grzegorz Winnicki omówił nową stronę internetową Starostwa, która funkcjonuje już od kilku dni.

red.