Pełna wersja

Jak wspierać sprzedaż?

2020-02-20 10:42

Jednym z najprężniej rozwijających się sektorów w branży poligraficznej jest rynek materiałów POS (ang. point of sale). Jego głównym zadaniem jest przede wszystkim wspieranie sprzedaży, budowanie wizerunku, zwiększenie konkurencyjności, a przede wszystkim docieranie do potencjalnych klientów z ofertą.

  1. Wykorzystaj materiały POS
  2. Jakie materiały sprzedają?
  3. Przyciągaj uwagę

Wykorzystaj materiały POS

Najlepszym barometrem zjawisk zachodzących w marketingu czy sprzedaży są galerie handlowe, punkty sprzedaży i markety. To tam klienci są niemalże bombardowani reklamami z każdej strony i dość łatwo można ocenić, które techniki są po prostu skuteczne. Dlatego tak ważne jest zaplanowanie kampanii, która wykorzystuje materiały POS w różnych przestrzeniach sklepu. Z tego też powodu stale rośnie rynek firm oferujących narzędzia do zwiększania sprzedaży, które są oparte także o konkretne strategie i kampanie. Proponują one różnorodne propozycje i co istotne stale podążają za potrzebami klientów, a zazwyczaj nawet je wyprzedzają.

Jakie materiały sprzedają?

Przede wszystkim materiały POS, by być skuteczne, muszą być atrakcyjne. Z drugiej strony muszą się zmieniać, ponieważ klienci przyzwyczajają się do pewnych form i z czasem nie zwracają na nie uwagi, a tym samym reklama nie działa. Popularnością cieszą się materiały w dużych formatach, potykacze, roll-upy z interesującymi projektami, a także kampanie wizualne wykorzystujące LED-y. W katalogu specjalistów od POS znaleźć można również profesjonalne przygotowywanie stanowisk, budowę konkretnych stoisk i zagospodarowanie przestrzeni, a nawet oklejanie samochodu. Przyszłością branży staje się jednak interaktywność oraz wykorzystanie materiałów świetlnych.

Przyciągaj uwagę

To najważniejsza cecha, jaką musi realizować dobra reklama. Wszak uwaga klienta to realne pieniądze. Sam fakt, że materiały POS muszą wyglądać atrakcyjnie, ma drugie dno. Nawet najładniejszy roll-up czy piękne stoisko nie będą skuteczne, jeśli nie sprawią, że klient je w ogóle zauważy, już nie mówiąc o tym, że podejmie oczekiwaną aktywność. Dlatego właśnie branża POS to rozbudowane strategie, które zmieniają się tak dynamicznie jak nasze zakupowe preferencje. Taka kampania jest w stanie stworzyć bardzo konsekwentny wizerunek marki. Nie ma tu miejsca na szablony, ponieważ każda firma ma swoje cele, wizję rozwoju czy też zasady, którymi się kieruje i które są po prostu ważne. To do nich należy dopasować wygląd, charakter i różnorodność materiałów POS. Dlatego większość będzie oryginalną propozycją na daną kampanię.

Red.