Pełna wersja

Narzędzia ułatwiające prowadzenie sklepu online

2020-03-30 17:14

Być może otwierając sklep internetowy, nie zdawałeś sobie sprawy z dostępności przeróżnych rozwiązań dla Twojego biznesu, które ułatwią i usprawnią Ci jego prowadzenie. Albo było zupełnie odwrotnie i zapoznałeś się z większością narzędzi tak, by wystartować z hukiem. Bez względu na to, do której grupy należysz, zobacz narzędzia przez nas rekomendowane - a nuż, jeszcze z nich nie korzystasz.

1. Google Analytics

Pierwszym punktem na naszej liście jest Google Analytics, ponieważ bez odpowiednich narzędzi do analizy obecnej sytuacji oraz przeprowadzonych działań marketingowych trudno podjąć jakiekolwiek decyzje. Analytics umożliwia zbieranie danych dotyczących osób odwiedzających sklep, ilości transakcji, ruchu na stronie oraz popularności konkretnych produktów i kategorii. Jest solidną podstawą przy planowaniu strategicznym działań w firmie.

2. Bot na Messenger

Chatbot jest nowoczesną formą komunikacji z klientami. Umożliwia sprawne i niezwykle szybkie otrzymywanie odpowiedzi na zadawane pytania przez klientów. Odciąża biura obsługi, zmniejsza ilość kosztów w tym zakresie oraz przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Jego fenomen polega na sztucznej inteligencji i jest tworzony tak, by był intuicyjny, a rozmowa z botem przypominała rozmowę z człowiekiem. Wspiera działania sprzedażowe, poprzez wiadomości sponsorowane o nadchodzących promocjach oraz przez upselling i przeprowadzenie klienta przez proces zakupowy. Bot na messengerze ma szerokie zastosowanie i zdecydowanie warto mu się przyjrzeć.

3. Landingi

Kluczowym zadaniem narzędzi tego typu jest tworzenie landing page, czyli chwilowej strony promocyjnej dla danego produktu, zestawu produktów lub kategorii. Sprawdza się szczególnie w tych przypadkach, w których zależy Ci na czasie i sprawnym dodaniu nowych informacji. Tworząc landing page nie musisz ingerować w kod wewnętrzny ani w strukturę strony. Skuteczność takiej strony możesz mierzyć za pomocą Analytics, a ruch na nią, kierować z reklam, z newslettera oraz z chatbota.

4. Narzędzie do newslettera

Narzędzi do tworzenia newslettera jest na rynku mnóstwo. Wybierając ten najlepszy dla Twojego biznesu, kieruj się nie tylko ceną, ale również możliwościami jakie Ci daje. Porównując je, dowiedz się, ilu subskrybentów możesz mieć maksymalnie oraz ile wiadomości miesięcznie możesz wysłać. Nie zapomnij umieścić na stronie sklepu internetowego komunikat zachęcający do zapisania się do Twojego newslettera oraz o korzyściach z tego wynikających.

Wymienione w artykule narzędzia stanowią solidną podstawę do zadbania o wyniki finansowe firmy. Pamiętaj jednak, że bez odpowiedniego planu oraz bez wykorzystania w pełni funkcjonalności tych narzędzi, nie osiągniesz zamierzonego efektu. Zaplanuj więc dokładnie swoją strategię i przeanalizuj na jakim etapie będzie Ci potrzebna pomoc zewnętrznego oprogramowania, na przykład do stworzenia chatbota. Po wdrożeniu pozostanie Ci tylko testowanie, obserwacja wyników i dalsze działania. Pamiętaj - im lepiej poznasz swoich odbiorców i spełnisz ich potrzeby, tym lepiej dla Ciebie.

Red.