Pełna wersja

Nie pozwolę ci się zamknąć

2020-04-06 08:09

Chcesz pomóc sklepom, warsztatom, zakładom, restauracjom, pracowniom w twojej okolicy? Martwisz się, że nie będą w stanie przetrwać kwarantanny? Dołącz do kampanii "Nie pozwolę ci się zamknąć". Obecny kryzys wywołany przez koronawirusa uderzy w pierwszej kolejności w najmniejszych przedsiębiorców. Grozi im zamknięcie zakładów i redukcja etatów. Właśnie teraz kluczowe jest solidarnościowe działanie. Możesz dołączyć do akcji, przekazując wybranym przez siebie zakładom zaliczkę na poczet przyszłej usługi oraz zachęcając do udziału w akcji w mediach społecznościowych.

W ramach akcji "Nie pozwolę ci się zamknąć" wystarczy przekazać właścicielowi swojego ulubionego salonu fryzjerskiego, kawiarni, czy pizzerii, itp. wsparcie finansowe w postaci zaliczki. Wpłacona dziś kwota pomoże mu pokryć bieżące koszty działalności, natomiast realizacja usługi nastąpi, gdy stan epidemii zostanie oficjalnie zniesiony i przywrócone zostanie pełne funkcjonowanie punktów usługowo-handlowych. Cała akcja opiera się na wzajemnym zaufaniu i kontakcie klienta i mikroprzedsiębiorcy. KIG nie pośredniczy w tej relacji.

- "Mikroprzedsiębiorcy" to ogólne określenie pewnej grupy społecznej na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna - dla każdego z nas - pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy, nasza ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy, szewc, który od lat naprawia nam nasze buty. Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas już dziś wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy naprawdę szansę zrobić coś ważnego dla tych ludzi i uratować niejeden zakład przed zamknięciem. A i my sami skorzystamy - bo gdy kryzys wywołany wirusem się skończy - nadal będziemy mogli cieszyć się ich pracą i korzystać z ich usług. Dlatego zachęcamy - w miarę możliwości w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji - do zaangażowania w "Nie pozwolę ci się zamknąć" lub w inne akcje pomocowe skierowane do mikroprzedsiębiorców - mówi Ewa Janus-Khouri, p.o. Dyrektor Biura Komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej.

Jak można pomóc mikroprzedsiębiorcom?

  1. Skontaktuj się z mikroprzedsiębiorcą, którego chcesz wesprzeć (mail/telefon/ media społecznościowe).

  2. Określ, za jaką usługę/towar chcesz zapłacić.

  3. Ustal, jak możesz przekazać zaliczkę (przelew, płatność kartą, gotówka).

  4. Ustal indywidualnie z przedsiębiorcą, kiedy możesz otrzymać usługę/towar.

  5. Wpłata zaliczki jest dokumentowana fakturą lub - gdy zaliczkę wpłaca osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej - paragonem z kasy fiskalnej. Niektórzy podatnicy, w tym najmniejsi przedsiębiorcy nie muszą posiadać kasy. Ustal indywidualnie, w jaki sposób otrzymasz potwierdzenie zapłaty.

Warto pamiętać, że:

  1. Przyjęcie zaliczki to umowa, że w przyszłości otrzymasz usługę/towar. Zarówno Ty, jak i sprzedający możecie wycofać się z umowy. Wtedy zaliczka powinna być zwrócona.

  2. Zgodnie z przepisami prawa cywilnego, roszczenie o rozliczenie zaliczki wygasa z upływem 6 lat od dnia wpłaty (konsumenci). W przypadku umowy zawartej z przedsiębiorcą - 3 lat.


Wykorzystaj media społecznościowe

Mikroprzedsiębiorców można także wesprzeć, działając w mediach społecznościowych. Wystarczy na swoim profilu udostępnić grafiki akcji, przygotowane przez KIG, i rozpowszechnić je wśród swoich znajomych. Warto też wrzucać własne zdjęcia, pochwalić się udzielonym wsparciem i zachęcać do tego znajomych.

Wszystko o akcji na stronie www.kig.pl

Na stronie www.kig.pl, można zapoznać się z informacjami o akcji, pobrać materiały graficzne oraz dowiedzieć się, jak możemy wziąć udział w akcji jako klienci.

Z kolei przedsiębiorcy znajdą tu gotowe propozycje Regulaminu akcji oraz materiały do pobrania (plakat, zdjęcia na media społecznościowe), tak aby z powodzeniem mogli włączyć się do akcji.
Materiały można także udostępniać bezpośrednio z profili KIG na Facebooku, Twitterze i LinkedIn.

"Nie pozwolę ci się zamknąć" to ogólnopolska kampania Krajowej Izby Gospodarczej realizowana w ramach projektu KIG #SolidarnizBinzesem. Jej celem jest popularyzacja idei finansowego wsparcia mikro - i małych przedsiębiorstw, którym grozi upadłość.

W Krajowej Izbie Gospodarczej dostrzegamy wyzwanie, przed jakim te firmy obecnie stoją i mamy świadomość tego, że to one pierwsze bardzo mocno odczują kryzys. Już docierają do nas sygnały o zwolnieniach pracowników i planach zawieszania działalności. Wierzymy w siłę płynącą ze wsparcia społecznego i w efekcie powrót do normalnego funkcjonowania większości mikro - i małych przedsiębiorstw.

Projekt Krajowej Izby Gospodarczej #SolidarnizBiznesem jest odpowiedzią na trudną i bezprecedensową sytuację gospodarczą związaną ze stanem epidemicznym w Polsce. W ramach projektu realizowane są działania skierowane do przedsiębiorców, izb gospodarczych oraz szeroko zakrojona aktywność doradcza i merytoryczna.

Red.