Pełna wersja

Remont trasy Biłgoraj - Tarnogród opóźniony

2020-05-17 11:08

Już na poczÄ…tku bieżącego roku miaÅ‚ rozpocząć siÄ™ remont trasy od BiÅ‚goraja, w kierunku Tarnogrodu, do granicy województwa lubelskiego. Do tej pory żadne prace nie sÄ… prowadzone. O wyjaÅ›nienie przyczyn zwróciliÅ›my siÄ™ do ZarzÄ…du Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Trasa nr 835 to najdłuższa w kraju, bo licząca 225 km droga wojewódzka, łącząca Lublin z położoną na Podkarpaciu Grabownicą Starzeńską. Większość tej drogi, na odcinku od Lublina do Biłgoraja została już wyremontowana. Mieszkańcy powiatu czekają jednak na przebudowę dalszego odcinka - od Biłgoraja do granicy województwa.

Jesienią ub.r. odbyło się spotkanie w tej sprawie z przedstawicielami Zarządu Dróg Wojewódzkich, podczas którego padały konkretne terminy. Remont miał ruszyć wraz początkiem roku. Pisaliśmy o tym w artykule pt. Za kilka miesięcy rusza przebudowa drogi 835 . W październiku władze powiatu poinformowały o ogłoszeniu przetargu na wyłonienie wykonawcy zadania. Poinformowaliśmy o tym naszych czytelników w artykule pt. Przetarg ogłoszony. Coraz bliżej przebudowy trasy nr 835 .

Niestety okazuje się, że nie wszystko poszło zgodnie z planem.

- W odpowiedzi na zapytanie w sprawie zadania inwestycyjnego p.n.: "Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 835 Lublin - Wysokie - Biłgoraj - Sieniawa - Przeworsk - Kańczuga - Dynów - Grabownica Starzeńska od km 90 + 490 do km 115 + 875 na odcinku Biłgoraj - gr. województwa". Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie informuje, że wymieniona inwestycja jest na etapie postępowania przetargowego po otwarciu ofert - wyjaśnił Robert Kazimierczuk z wydziału budowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie i dodał: - W przedmiotowym postępowaniu wpłynęło odwołanie wykonawcy w związku z czym postępowanie odwoławcze tocz y się przed Krajową Izbą Odwoławczą. W chwili obecnej bieg terminów postępowań prowadzonych przez KIO uległ zawieszeniu do momentu przyjęcia ustawy o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-COV-2.

Kazimierczuk podkreśla, że planowany termin rozpoczęcia robót, koszt inwestycji oraz termin wprowadzenia ruchu wahadłowego o na rozbudowywanym odcinku drogi wojewódzkiej nr 835 będzie możliwy do określenia po zakończeniu procedury przetargowej.

Przypomnijmy:

Droga będzie mieć 7 m szerokości, ilość pasów ruchu się nie zmieni, pobocza będą mieć 1,5 m. Zaprojektowano też, prawie na całej długości, ścieżki rowerowe, częściowo ruch rowerowy będzie odbywał się po drogach serwisowych. Będą również chodniki oraz wykonane zostanie oświetlenie. Z uwagi na warunki terenowe zrezygnowano z pasów do skrętu w lewo.

red.