Pełna wersja

Jak stworzyć sklep internetowy który sprzedaje? 5 zasad

2020-07-27 15:22

W dobie obecnej technologii i coraz większej popularności sklepów internetowych, stworzenie kolejnego miejsca, w którym prowadzi się działalność e-commerce, nie należy do najprostszych czynności. W dzisiejszym artykule przedstawiamy 5 zasad, którymi warto kierować się podczas tworzenia własnej platformy sklepowej i które mogą podnieść liczbę sprzedanych produktów na Twojej stronie. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do lektury!

Odpowiednia platforma e-commerce

Na sam początek warto zadbać o  odpowiednią platformę do stworzenia sklepu internetowego, która będzie odpowiadać twoim potrzebom. Na rynku dostępnych jest wiele opcji umożliwiających start sklepu, jednak warto zagłębić się w temat oprogramowania bardziej i dopasować ich funkcjonalności pod siebie. Możesz wybrać rozwiązania płatne abonamentowe oraz autorskie CMS-y, ale także darmowe skrypty open source. W zależności od tego, jak bardzo zaawansowany ma być Twój sklep, wybrać możesz mniej lub bardziej złożone systemy.

Rozbudowane projekty z dużą liczbą produktów i nastawieniem na szybki rozwój powinny być tworzone na skalowalnym oraz wydajnym narzędziu, a więc szczególnie wartym uwagi jest sklep na Magento, który daje wiele możliwości marketingowych czy też sprzedażowych.

Dobry projekt strony

Angażujący i czytelny projekt strony internetowej to kluczowy czynnik decydujący o zakupie produktu na konkretnej stronie. W tym celu warto skorzystać z usług profesjonalnego designera, który zaprojektuje sklep zgodnie z naszym brandingiem, dzięki czemu strona nabierze cech charakterystycznych i będzie wyróżniać się spośród konkurencji. Możesz skorzystać także z szablonów i dostosować je do własnych potrzeb, jednak warto wiedzieć, że mimo intuicyjnemu układowi i zgodności z trendami, nigdy nie będą one niepowtarzalne - gotowe wzory są dostępne dla każdego, kto postanowi ich użyć. Wygląd sklepu powinien być także przejrzysty i prosty w nawigacji, użytkownik strony nie może mieć problemów z poruszaniem się po witrynie, ponieważ po prostu ją opuści. Postaw na prostotę i czytelność, by jak najbardziej ułatwić proces zakupowy.

Responsywny projekt witryny

Wzrost użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych przyczynił się do zwiększenia liczby osób, które dokonują zakupów online. Tworząc swój sklep, obowiązkowym elementem na Twojej liście jest wykonanie projektu witryny, która będzie prawidłowo wyświetlała się na każdym urządzeniu, niezależnie od rozmiarów jego ekranu. Pamiętaj, że zakupy mobilne z roku na rok będą stanowić coraz większą część wszystkich zakupów e-commerce, dlatego jeśli nie posiadasz sklepu internetowego przystosowanego do urządzeń mobilnych, musisz być świadomym, że zamykasz się na ogromną grupę klientów.

Optymalizacja pod SEO

Wzrost sprzedaży i konwersja mają zdecydowanie większe szanse, gdy Twoja witryna będzie widoczna w wyszukiwarkach, dlatego w tym celu potrzebne będzie Ci SEO. Możesz samodzielnie zoptymalizować swój sklep lub skorzystać z usług profesjonalnych agencji e-commerce, które przeprowadzą audyt lub przedstawią działania, by osiągnąć zadowalające wyniki pozycjonowania. Zwiększona widoczność jest bardzo ważnym elementem dużej liczby odwiedzin w witrynie, dlatego wszelkie poprawnie wykonane czynności i narzędzia powinny uczynić stronę przyjazną SEO.

Jakość obsługi klienta

Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem, jest zadbanie o klienta i wysoka jakość jego obsługi. Oferuj obsługę klienta na wszystkich etapach zakupów, by zachęcić go do zrobienia zakupów i powrotu po dokonanych transakcjach. Informuj o promocjach, etapach zamówienia, dodaj czat lub formularze kontaktu, by klienci mogli łatwo się z Tobą skontaktować. Nie zapomnij też o sekcji, w której przedstawisz najważniejsze informacje o firmie i podasz niezbędne informacje kontaktowe oraz kanały SM.

Mamy nadzieję, że powyższe informacje pomogą dostosować swój sklep do obecnych potrzeb klientów. Pamiętaj, że to tylko wskazówki, dlatego na bieżąco śledź konkurencję oraz wszelkie statystyki, które dostarczą Ci najwięcej informacji o własnym sklepie.

Red.