Pełna wersja

Szybkość obsługi kluczem do sukcesu Twojej restauracji

2020-08-22 17:14

Istnieje wiele elementów decydujących o sukcesie restauracji. Wymienia się przede wszystkim takie aspekty jak lokalizacja, ciekawa aranżacja wnętrza, wyjątkowy motyw przewodni, który zachęci do wejścia do środka i oczywiście smaczne jedzenie, które pozwala przenieść się do fantastycznego świata cudownych smaków. Zapomina się jednak o jednym, a mianowicie o sprawnej obsłudze gości. Dobra logistyka to podstawa. Zdajemy sobie przecież sprawę z tego, że nikt nie lubi długo czekać na jedzenie. Ludzie przychodzą głodni i pragną szybko zaspokoić swoją potrzebę. Dlatego trzeba dążyć do usprawnienia tego procesu. Zatrudnienie większej liczny personelu wcale w tym nie pomaga. Co więcej, może utrudnić całą pracę i wprowadzić niepotrzebny chaos. Dowiedz się zatem, jak usprawnić obsługę w Twojej restauracji i osiągnąć sukces.

Zadbaj o odpowiednie rozmieszczenie przestrzeni w lokalu gastronomicznym

Zasadnicze znaczenie, jeśli chodzi o sprawność obsługi w restauracji, ma dobre rozplanowanie przestrzeni. Powinna być ona dostosowana do odbywającego się tam procesu technologicznego, a więc cyklu przemian, którego podstawą jest zmiana surowców w potrawę oferowaną klientowi. Dlatego na etapie tworzenia projektu zwraca się uwagę, aby dział wytwórczy i magazynowy były zlokalizowane blisko siebie. Ponadto, rozdzielnia naczyń powinna być umieszczona pomiędzy salą konsumpcyjną, kuchnią i zmywalnią naczyń. Co więcej, pierwsze miejsce i ostatnie łączymy ze sobą. Pamiętajmy także o tym, aby zmywalnia miała dostęp do zewnętrznego składowiska odpadów.

Poza dobrym rozmieszczeniem wnętrz dąży się do dobrego pod względem logistycznym rozplanowania ustawienia sprzętów i przyłączy. Dużo niepotrzebnego wyposażenia, a także jego braki, niewłaściwa wysokość blatów roboczych, nieodpowiednie oświetlenie, zła wentylacja i wiele innych to elementy, które wpływają negatywnie na wydajność ludzi znających się w zespole.

Dobre wyposażenie w restauracji to podstawa

Działania zmierzające do usprawnienia obsługi klientów powinny być także zwrócone na sferze związanej z właściwym wyposażeniem. Kuchnia w lokalu gastronomicznym nie obejdzie się bez pieca konwekcyjno-parowego. Pozwala ona na sprawne przygotowanie potraw charakteryzujących się odpowiednią konsystencją. Urządzenie przystosowane jest do realizacji takich czynności jak gotowanie, pieczenie, grillowanie, czy też blanszowanie kilku dań w jednym czasie. Produkt to połączenie intuicyjności i wysokiej efektywności.

Natomiast specjalistyczna krajalnica do warzyw to prawdziwe wybawienie, jeśli chodzi o przygotowanie sałatek, surówek, czy zup. Dzięki temu szatkowanie większej ilości produktów nie stwarza żadnych trudności. Na liście wyposażenia znajduje się także profesjonalne kuchnie gastronomiczne. Występują one jako urządzenia wolnostojące, przeznaczone do zabudowy, czy też do ustawienia na stołach. Ponadto, można zainwestować w kuchnię elektryczną, gazową lub indukcyjną.

Bez wątpienia przydadzą się także takie sprzęty jak mikser, robot wielofunkcyjny, czy dobry ekspres do kawy. Nie ma restauracji bez dobrej i aromatycznej małej czarnej. Podaje się ją niezależnie od profilu lokalu. Inwestycja w sprawdzone urządzenie sprawi, że środki finansowe zwrócą się z nawiązką. Oczywiście to tylko niektóre sprzęty, które są potrzebne. Jest ich dużo więcej. Najważniejsze, żeby zaopatrzyć się w to, co będzie faktycznie niezbędne. Przesadzanie zarówno w jedną, jak i drugą stronę nie przyniesie dobrego rezultatu.

Dobry personel podstawą sprawnej obsługi klientów restauracji

Na szybkość obsługi wpływ ma także pracowity i zorganizowany personel. Dlatego warto więcej czasu poświęcić procesowi rekrutacji. Pamiętajmy, że wykształcony, doświadczony szef kuchni mający wiele interesujących i nowatorskich pomysłów bez wątpienia pozytywnie płynie na rozwój lokalu. Ekipa działająca dla dobra wspólnego powinna radzić sobie ze stresem i dążyć do zespołowego rozwiązywania problemów. Co więcej, personel musi być skierowany na pracę z klientem i umieć dostrzegać jego potrzeby. Duże znaczenie mają także umiejętności organizacyjne. Pieczę nad wszystkim powinien sprawować menadżer, który ma zdolności komunikacyjne, potrafi rozwiązywać konflikty, dysponuje wiedzą z zakresu zarządzania i radzi sobie z przygotowaniem planów, a także generowaniem dobrych wyników.

W dużych restauracjach sprawność obsługi poprawią także systemy komputerowego zarządzania gastronomią. Taki program ułatwi komunikację w środowisku, szybszą reakcję na potrzeby klientów, a także pomoże w sprawowaniu kontroli nad wydatkami.

Usprawnienie obsługi restauracji to działanie na wielu obszarach. Liczy się właściwe rozplanowanie przestrzeni, odpowiednie wyposażenie, zorganizowani pracownicy, dobry menadżer i skuteczny program komputerowy. Dlatego dobry projekt na etapie przygotowania lokalu ułatwi zadanie i bez wątpienia przyniesie spodziewane efekty!

Red.