Zakończył się remont dróg powiatowych, przebiegających przez gminę Turobin, Goraj i Frampol. W ramach zadania, które kosztowało ponad 6,6 mln zł, powstało 18 km nowej nawierzchni bitumicznej, opaska przykrawężnikowa, odwodnienie i zatoki postojowe. Przebudowano też skrzyżowania z drogami gminnymi i powiatowymi, umocniono perony przy przystankach i pobocza, wykonano zatokę parkingową i miejsca postojowe, przebudowano przepusty pod jezdnią oraz wykonano oznakowanie poziome i pionowe.
W uroczystym otwarciu wyremontowanych dróg powiatowych, które odbyło się w piątkowe popołudnie, 25 września na granicy gminy Frampol i Goraj, uczestniczyli m. in.: poseł Beata Strzałka, dyrektor Delegatury Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Zamościu Sebastian Paul, starosta Andrzej Szarlip, wicestarosta Tomasz Rogala, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Maria Góralska, wójt gminy Frampol Józef Rudy, wójt gminy Goraj Antoni Łukasik i wójt gminy Turobin Andrzej Kozina oraz radni powiatowi i gminni.
- Jest to inwestycja bardzo wyczekiwana przez mieszkańców - mówił starosta Andrzej Szarlip i podkreślił, że mieszkańcy czekali na przebudowę dróg powiatowych ponad 30 lat. - Udało się dzięki Funduszowi Dróg Samorządowych. Dzięki rządowemu programowi udało się pozyskać dofinansowanie w wysokości 60%. Cały koszt inwestycji to ponad 6,6 mln zł. Oprócz samorządu powiatu w kosztach partycypowały również samorządy gmin Frampol, Goraj i Turobin - mówił starosta Szarlip.
Jak mówił wójt Antoni Łukasik mieszkańcy gminy Goraj od dziesięcioleci czekali na remont niemal 9 km odcinka drogi, łączącego gminę Goraj z gminą Frampol i Turobin - 9 km przebudowanej nawierzchni znacznie ułatwi życie mieszkańcom, przedsiębiorcom i turystom - mówił wójt Łukasik.
Głównym celem przedsięwzięcia jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa, poprawa warunków podróżowania, podniesienie rozwoju gospodarczego pólnocnej części naszego powiatu. Przebudowa drogi wpłynie pozytywnie na rozwój ośrodków gospodarczych gminy Turobin, Goraj i Frampol. Inwestycję zrealizowano w latach 2019-2020.
Łączna wartość inwestycji to 6 636 340,19 zł, w tym ze środków FDS pozyskano 3 981 804 zł, a wkład własny samorządu wyniósł 2 654 536,19 zł.