Pełna wersja

Jak rozpocząć sprzedaż w internecie? Praktyczne porady

2020-10-31 18:48

Zaczynając sprzedaż przez Internet stajesz przed trudnością podejmowania wielu decyzji - co będziesz sprzedawać, w jaki sposób znajdziesz bazę klientów oraz jak dostarczane będą zamówienia. Przed uruchomieniem sklepu warto również zastanowić się nad tym, jak będzie wyglądała strona oraz jakie funkcje będzie spełniała.

Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?

Sprzedaż e-commerce ma swoje cechy charakterystyczne, które należy sobie niezwłocznie przyswoić i z którymi trzeba się zapoznać. Pamiętajmy o tym, że nie wszystkie rozwiązania, które zaleca się sklepom internetowym będą działały w Twoim przypadku. O sukcesie sklepu internetowego decyduje bowiem nie tylko to, co sprzedajemy, ale również w jaki sposób.

Zakładając sklep internetowy z pewnością wiesz już w jakiej branży będziesz działać. Czas więc sprecyzować to, jakie produkty znajdą się w ofercie twojego sklepu. To niezwykle ważna kwestia, gdyż wydawać by się mogło, że aby sprzedawać i zarabiać należy mieć szeroki asortyment produktów. Czy na pewno? Duży wybór wiąże się z posiadaniem miejsca do przechowywania, co z kolei nierozłącznie związane jest z kosztami. Większa liczba oferowanych towarów może również przyczyniać się do wydawania większych funduszy na rozbudowę strony oraz poprawę jej czytelności.

Jak osiągnąć sukces w e-commerce?

Biorąc przykład z największych gigantów zauważyć można, że sprzedają oni małą liczbę produktów - od kilkunastu do maksymalnie kilkudziesięciu. Nie chodzi więc o to, by mieć w magazynie wszystko, ale by oferować klientom produkty, które najbardziej ich interesują i które są najczęściej przez nich kupowane.

Planując działania na rynku e-commerce, warto mieć świadomość, że podstawą funkcjonowania są potencjalni klienci. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz przez internet, czy też działasz w sklepie stacjonarnym, czy zajmujesz się pakowaniem zamówień - najważniejszy jest klient. Bez konsumentów żaden biznes nie przetrwa. Zawsze musi istnieć równowaga - ten, który sprzedaje i ten, który kupuje.

Dla sprzedawcy ważne nie powinno być to, czy witryna posiada dużą funkcjonalność oraz mnogość artykułów. Owszem, wygląd jest ważny, ale jeśli strona będzie zbyt długo się ładować, potencjalny klient szybko ją opuści i zrezygnuje z zakupu.

Na rynku dostępne są funkcje, które mogą usprawnić działanie witryny. Są to m.in.: Shopify, PayU Shopify oraz Shopify polskie płatności. Z pewnością udoskonalą one funkcjonowanie witryny i pomogą skuteczniej sprzedawać. Ważne są również akcje marketingowe, które mają szansę zgromadzić spore grono potencjalnych klientów. To przecież właśnie oni będą stanowić główne źródło dochodu, składając zamówienia na Twojej stronie.

Klient jest bardzo ważny - ma on wartość, na której warto się skupić. Ważna jest więc obsługa na odpowiednim poziomie. Zakończenie transakcji na etapie, który skutkuje zadowoleniem klienta wywołuje u niego niezwykle pozytywne wrażenie. Nie należy się również nadmiernie zrażać - często zdarzają się problemy, reklamacje, zwroty. Jest to jednak naturalne w tym biznesie. Zamiast niepotrzebnie się denerwować warto więc próbować na spokojnie rozwiązać problem.

Red.