Głównym celem programu jest zapewnienie uczestnikom ciągłości oddziaływań terapeutycznych w zakresie: przygotowania do życia w środowisku społecznym, utrzymania, na miarę indywidualnych możliwości samodzielności i niezależności, a także aktywności zawodowej.
W projekcie uczestniczy grupa 8 osób, absolwentów Zespołu Rewalidacyjno - Wychowawczego i Szkoły Przysposabiającej do Pracy. Uczestnicy otrzymują przede wszystkim potrzebne wsparcie oraz aktywności, które pozytywnie wpływają na ich rozwój oraz zwiększają zakres możliwości w funkcjonowaniu psycho-fizycznym oraz społecznym. Wsparcie obejmuje:
- zajęcia z psychologiem, które w zależności od potrzeb i możliwości uczestników obejmują: stymulację zmysłową, rozwijanie świadomości własnego ciała, zwiększanie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych, naukę radzenia sobie z emocjami i stresem, poradnictwo i wsparcie w rozwiązywaniu trudnych sytuacji życiowych oraz bieżących spraw życia codziennego;
- rozwijanie umiejętności w ramach terapii zajęciowej - sprzyjają zwiększaniu sprawności manualnej i intelektualnej oraz samodzielności i zaradności życiowej, umożliwiają rozwijanie zainteresowań i pasji oraz odreagowywanie napięć i emocji;
- zajęcia psychoedukacyjne z zakresu umiejętności społecznych, w tym ekonomicznych oraz aktywizacji zawodowej: umożliwiają nawiązywanie kontaktów z otoczeniem oraz rozwijanie zdolności komunikacyjnych, pomagają w przezwyciężeniu problemu niepełnosprawności, motywują, edukują, wspierają i wzmacniają poczucie własnej wartości jako osoby aktywnej i społecznie użytecznej
- aktywizacja w sferze fizycznej, której celem jest rozwijanie aktywności ruchowej i podtrzymywanie sprawności funkcjonalnej, rozwój ruchowy, kształtowanie prawidłowej postawy ciała, usprawnianie chodu, zapobieganie i przeciwdziałanie przykurczom, wadom postawy oraz dysfunkcjom narządów ruchu.
W ramach wsparcia świadczone są również usługi opiekuńcze i pielęgnacyjne: pomoc w utrzymywaniu higieny osobistej, rozwijanie samoobsługi (pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, spożywaniu posiłków, ubieraniu się itp.).
Podejmowane działania służą tworzeniu uczestnikom projektu możliwości pełniejszego funkcjonowania w społeczeństwie, rozwijaniu i wzmacnianiu nabytych wcześniej sprawności, umiejętności, zachęcaniu do aktywności i samodzielności życiowej.