Pełna wersja

Nabór na budowę przydomowych oczyszczalni

2021-03-18 08:06

Do 19 marca Urząd Miejski we Frampolu prowadzi zapisy chętnych do udziału w projekcie polegającym na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków. Jakie warunki muszą spełnić właściciele nieruchomości z terenu gminy Frampol, chcący uzyskać dofinansowanie?

W Urzędzie Miejskim we Frampolu trwają zapisy właścicieli nieruchomości z terenu gminy Frampol chętnych do udziału w projekcie polegającym na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Celem projektu jest zagospodarowanie ścieków na obszarach, dla których budowa kanalizacji jest niemożliwa lub ekonomicznie nieuzasadniona, aby ograniczyć ilość odprowadzanych nieoczyszczonych ścieków socjalno - bytowych bezpośrednio do gruntu lub wód.

Inwestycja ma być realizowana w tym roku. Jak wyjaśnia Urząd Miejski we Frampolu przydomowe oczyszczalnie ścieków przez 5 lat od zakończenia realizacji projektu stanowić będą własność gminy i przez ten czas zostaną użyczone do bezpłatnego użytkowania. Po pięciu latach przydomowe oczyszczalnie ścieków zostaną przekazane właścicielom lub użytkownikom posesji.

Koszt inwestycji jaki będzie musiał ponieść mieszkaniec uzależniony jest od liczby osób zamieszkałych na danej posesji oraz typu przyjętej przydomowej oczyszczalni ścieków uzależnionego od warunków geologicznych oraz wyników postępowania przetargowego i wyniesie około 7 tys. zł.

Projekt skierowany jest do właścicieli posesji położonych na terenie gminy Frampol, stale lub czasowo zameldowanych na terenie gminy.

Zainteresowani budową przydomowych oczyszczalni ścieków powinni złożyć pisemną deklarację, której wzór dostępny jest na stronie interetowej https://frampol.pl/ oraz w Urzędzie Miejskim we Frampolu. Osoba zainteresowana dodatkowo będzie zobowiązana ponieść koszty wykonania dokumentacji projektowej w wysokości około 300 zł brutto.

Deklaracja powinna zostać złożona przez właściciela nieruchomości. Jeżeli nieruchomość posiada więcej niż jednego właściciela, to deklarację muszą podpisać wszyscy współwłaściciele nieruchomości bądź osoba upoważniona przez współwłaścicieli.

Dokumenty będą rozpatrywane według kolejności ich składania.

Red.