Pełna wersja

Oszukana na niedopłatę do prądu

2021-06-01 09:22

Nie po raz pierwszy oszuÅ›ci próbujÄ… podszyć siÄ™ pod PolskÄ… GrupÄ™ EnergetycznÄ…, rozsyÅ‚ajÄ…c faÅ‚szywe wiadomoÅ›ci SMS z informacjÄ… o planowanym wyÅ‚Ä…czeniu prÄ…du i linkiem przekierowujÄ…cym do uregulowania rzekomej zalegÅ‚oÅ›ci. Kilka dni temu ostrzegaliÅ›my przed oszustwami dotyczÄ…cymi niedopÅ‚aty za prÄ…d. Niestety na faÅ‚szywego SMS-a daÅ‚a siÄ™ nabrać mieszkanka powiatu biÅ‚gorajskiego, która straciÅ‚a 3 000 zÅ‚otych.

W poniedziałek, 31 maja do biłgorajskiej komendy zgłosiła się 44-letnia mieszkanka naszego powiatu.

- Kobieta powiadomiła policjantów, że otrzymała wiadomość SMS o treści "PGE: Na dzień 1.06 zaplanowano odłączanie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3.46 złotych." 44-latka kliknęła w podesłany link i została przekierowana na stronę na której wybrała swój bank. Zalogowała się na swoje konto co potwierdziła wygenerowanym kodem. Po chwili okazało się, że jej dane zostały zmienione i zablokowano jej dostęp do bankowości elektronicznej - relacjonuje mł. asp. Joanna Klimek.

W efekcie z konta 44-latki zniknęło 3 000 złotych, które zostały wypłacone przy użyciu kodu BLIK w bankomacie.

Przypominamy, że pomysłowość oszustów nie ma granic. Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Policjanci apelują aby zwracać uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości czy tak jest faktycznie skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji.

JK/Red.