Pełna wersja

Jakie aplikacje warto rozważyć, prowadząc lokal gastronomiczny?

2021-06-09 23:22

Marketing i reklama restauracji to zadanie, które w obecnych czasach wymaga zastosowania nowoczesnych technologii. Nie brakuje przydatnych narzędzi internetowych, które usprawniają pracę, ułatwiają składanie zamówień, pomagają w prowadzeniu biznesu i jego promowaniu.

Marketing i reklama restauracji to zadanie, które w obecnych czasach wymaga zastosowania nowoczesnych technologii. Nie brakuje przydatnych narzędzi internetowych, które usprawniają pracę, ułatwiają składanie zamówień, pomagają w prowadzeniu biznesu i jego promowaniu. Obecnie można wręcz przebierać w wielorakich aplikacjach, dlatego warto się zainteresować tym tematem. Z wdrożenia nowoczesnych technologii płynie wiele korzyści, ale nie brakuje też szeregu darmowych programów, dzięki czemu restauracja nie musi ponosić dodatkowych kosztów.

Narzędzia mobilne w świecie gastronomii

Już samo prowadzenie lokalu gastronomicznego wiąże się z wieloma obowiązkami i wyzwaniami, dlatego warto ułatwić sobie nieco zadanie, wdrażając różne nowoczesne rozwiązania technologiczne. Nieoceniona będzie profesjonalna agencja marketingowa. Reklama w Internecie to podstawa, jeśli chce się zwiększyć świadomość marki i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, w tym potencjalnych gości. Warto oczywiście wykorzystać social media, przede wszystkim Facebooka i Instagrama. Są to świetne narzędzia reklamowe, w których drzemie olbrzymi potencjał. Serwisy społecznościowe skupiają miliony użytkowników i pozwalają na wchodzenie z nimi w interakcje, a wszystko to bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów. Zawsze można też skorzystać z płatnych kampanii i postów sponsorowanych, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zbudować pozycję eksperta w swojej branży. Warto zaistnieć w Zomato, Tripadvisor i Foursquare.

Do sprawnej obsługi idealną opcją będą mobilne systemy POS, szybkie, intuicyjne i łatwe w obsłudze. Za ich pomocą możliwe jest przyspieszenie procesu przyjmowania zamówień, polepszenie komunikacji z kuchnią, ułatwienie prowadzenia stanów magazynowych i planowania zapasów. Obecnie można przebierać w nowoczesnych systemach POS, które są dedykowane właścicielom lokali gastronomicznych i ich managerom. Mogą mieć wielorakie funkcje dodatkowe, co pozwala dopasować je do sowich indywidualnych. Aplikacje internetowe sprawdzają się rewelacyjne do zarządzania lokalem. Można liczyć na przeróżne raporty, co pozwala mieć wszystko pod kontrolą i móc szybko zareagować na wielorakie sytuacje. Nowoczesne narzędzia online usprawniają procesy w firmie, optymalizują zyski. W dowolnym momencie pozwalają na sprawdzenie firmowych finansów i statystyk, dokonanie zmian w menu, uzupełnienie zasobów magazynowych, zarządzanie personelem itd.

Coraz więcej klientów zmawia jedzenie zdalnie, telefonicznie lub przez Internet. Warto wobec tego im to ułatwić i tutaj ponownie do dyspozycji jest szereg praktycznych aplikacji. Klienci z pewnością docenią bezproblemowe składanie zamówienia, szybką i sprawną dostawę. Z kolei do utrzymania ich przy sobie rewelacyjnie sprawdzają się programy lojalnościowe. Konkurencja na rynku jest coraz większa, dlatego trzeba docenić klienta i zaoferować mu coś dodatkowego, aby ponownie skorzystać z oferty i jeszcze polecił lokal. Świetną opcją będą aplikacje mobilne informujące klientów o najnowszych promocjach, specjalnych ofertach, kodach rabatowych itd. Można nagradzać klientów zniżką lub darmowym piwem, a dla pracowników ustawić happy hours z obniżonymi cenami. Aplikacje dla gastronomii to gwarancja pełnego wglądu w działanie lokalu, proste i wygodne prowadzenie magazynu. Aplikacja ma ułatwiać zarządzanie zamówieniami, pozwalać na zmienianie etapów ich realizacji w systemie, kontrolowanie danych klienta i dodawanie notatek. Powinna też umożliwiać prowadzenie statystyk sprzedaży i popularności ofert.

Godne polecenia aplikacje dla gastronomii, czyli jakie?

Narzędzi internetowych stworzonych stricte dla gastronomii jest obecnie multum, więc warto się zainteresować tym tematem i dobrać je do swojego biznesu, indywidualnych potrzeb i preferencji. Istotne będzie to, aby aplikacja była prosta i wygodna w użyciu zarówno dla samego lokalu gastronomicznego, jak i klientów. Trzeba ich oczywiście zachęcić do ściągnięcia aplikacji, w czym świetnie sprawdzą się programy lojalnościowe. Wystarczy zainteresować konsumenta, a chętnie zainstaluje aplikację na swoim urządzeniu. Pozwoli mu to na przeglądnie menu lokalu, wybranie dań, formy płatności i dostawy, złożenie zamówienia i opłacenie go szybkim przelewem online. Klienci z pewnością docenią możliwość korzystania z promocji i voucherów, zbierania punktów i wymieniania ich na nagrody. Przykładową aplikacją do gromadzenia punktów lojalnościowych jest Kekemeke, na korzyść której przemawia niezwykle prosta obsługa.

Darmową aplikacją lojalnością jest też LoyalApp, w przypadku której za każde wydane pieniądze naliczane są automatyczne punkty, które wymienia się później na bonusy w postaci np. rabatu. Godnymi polecenia aplikacjami lojalnościowymi są też LoyaltyPlant, Payback, Everytap, Freebee, Profitta, Beni pass. Świetnym wparciem marketingowym dla każdego lokalu gastronomicznego jest aplikacja Loyaltyclub.pl, dzięki której można promować swój biznes i zwiększać świadomość marki. Restauratorom zaleca się skorzystać z aplikacji Gastro Ninja, która jest bardzo atrakcyjna dla klientów lokalu. Będzie łatwiej do niego trafić, a za każdą wydaną złotówkę otrzymuje się punkty do wymienienia na nagrody. Gratis z menu restauracji zawsze będzie miłą niespodzianką. Aplikacja umożliwia też wirtualne pojedynki o dodatkowe punkty i bonusy. Kto nie lubi jeść, grać i wygrywać?

Z jakich aplikacji warto korzystać, prowadząc lokal gastronomiczny?

Godnymi polecenia narzędziami internetowymi dla restauratorów są aplikacje przeznaczone do obsługi zamówień, które usprawniają zarządzanie zasobami lokalu. Żaden klient nie lubi czekać na swoje zamówienie, dlatego w celu uniknięcia niezadowolenia, należy skrócić ten czas do minimum. Pomocnym narzędziem będzie Ristorio. Za jego pomocą można szybko stworzyć stanowisko sprzedaży, przyspieszyć realizację zamówienia w kuchni - dowie się ona o nim już przy jego składaniu przy stoliku u kelnera. Można wobec tego nie tylko usprawnić obsługę, ale też wyeliminować błędy. Panel zarządzania jest dostępny przez przeglądarkę internetową, wobec czego można wszystko kontrolować w dowolnym momencie i miejscu. Na szczególną uwagę zasługuje też system do obsługi zamówień w postaci aplikacji TouchBistro, ułatwiający zarządzanie zapasami lokalu czy nawet prowadzenie kontaktów biznesowych. Do kontrolowania stanów magazynowych i zapasów polecić można aplikację Orderly czy BlueCart.

Jeśli restaurator chce zmniejszyć koszty związane z marnowaniem jedzenia, co niestety wiąże się z niemałymi stratami finansowymi, to warto czym prędzej skorzystać z aplikacji Too good to go. Zamiast wyrzucać żywność, można zaoferować je w przystępnej cenie, z czego z pewnością skorzysta wielu klientów i dodatkowo doceni postawę proekologiczną. Można wobec tego nie tylko zmniejszyć straty, ale też dotrzeć do nowej grupy klientów i budować pozytywny wizerunek firmy dbającej o środowisko naturalne. Podobnie działa aplikacja Foodsi, która przeciwdziała wyrzucaniu jedzenia i dodatkowo umożliwia promowanie marki. Klienci będą zadowoleni z możliwości zjedzenia pysznego posiłku w bardzo atrakcyjnej cenie, a restauracja nie będzie musiała już przejmować się zmarnowanymi nadwyżkami. W zminimalizowaniu strat związanych z marnowaniem produktów spożywczych pomoże też aplikacja OLIO.

W każdym lokalu gastronomicznym istotny jest HR, dlatego warto skorzystać z aplikacji do zarządzania zespołem typu 7 Shift. Każdy pracownik będzie wiedzieć, jakie należą do niego obowiązki, a usprawniony przepływ informacji wpłynie korzystnie na komunikację w całej firmie. Zasobami ludzkimi można też zarządzać w przystępny sposób za pomocą programu Zenefits. Nie można też zapomnieć o aplikacji służących do rezerwowania i kolejkowania stolików typu NoWait, Finebite, Mojstolik.pl, GastroBooking.pl czy Get Table. Dla każdego lokalu gastronomicznego ogromne znaczenie mają opinie klientów i recenzje. Zaleca się wobec tego umożliwić ich wystawanie w Google Moja Firma i Zomato. Pozytywne opinie zachęcają nowych klientów do odwiedzenia lokalu i skorzystania z oferty. Z kolei do śledzenia wzmianek o restauracji można posiłkować się aplikacjami ReviewTrackers, Google Alerts czy Brand24. Jako że klienci coraz chętniej zamawiają jedzenie na wynos, należy im to ułatwić i usprawnić cały proces, w czym pomogą aplikacje dla obiektów gastronomicznych typu HelpEat, Pyszne.pl, Uber Eats czy Menu2go.

Źródło: słowo kluczowe

Red.