Pełna wersja

Design Sprint, czyli jak rozwiązać dowolny problem biznesowy w 40 godzin?

2021-06-11 09:56

Planujesz wdrożenie nowego produktu lub usługi? Chcesz zminimalizować ryzyko biznesowe związane z wprowadzeniem na rynek wadliwego rozwiązania? Skorzystaj z doświadczeń największych światowych gigantów i usprawnij proces wprowadzania zmian i rozwiązywania problemów biznesowych. Aby to osiągnąć, potrzebujesz… 40 godzin. Jak to możliwe? Sprawdź, na czym polega Design Sprint.

Co to jest Design Sprint?

Design Sprint to innowacyjna technika rozwiązywania problemów opracowana przez Google Ventures. Jest stosowana w wielu przedsiębiorstwach na całym świecie zarówno tych o zasięgu globalnym, jak i lokalnym. Celem procesu jest jak najszybsze znalezienie odpowiedzi na postawione na początku pytania. Zazwyczaj Design Sprint trwa 5 dni. Zaleca się, aby w codziennych spotkaniach wzięli udział eksperci z wielu branż niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa, w tym specjaliści ds. finansów, obsługi klienta, marketingu czy nowych technologii. Do osiągnięcia zadowalających efektów konieczna będzie obecność moderatora, który będzie czuwał nad jego prawidłowym przebiegiem. Design Sprint może być przeprowadzony stacjonarnie lub zdalnie. Kluczem do rozwiązania problemu jest postawienie właściwych pytań i wspólne poszukiwanie na nie odpowiedzi.

7 najważniejszych zalet Design Sprintu

Intensyfikacja prac nad nowym produktem lub usługą

Design Sprint, jak sama nazwa wskazuje, to bieg na krótki dystans, który można opisać następująco: w jak najkrótszym czasie dajemy z siebie jak najwięcej. W trakcie tych 40 godzin skupiamy się wyłącznie na jednym zagadnieniu/problemie. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaproponować nowe, czasem nieszablonowe rozwiązania.

Stworzenie wspólnej koncepcji rozwiązania

"Burza mózgów" między specjalistami z różnych branż pozwoli wypracować rozwiązanie satysfakcjonujące dla wszystkich uczestników procesu, którzy mają wpływ na ostateczny kształt produktu.

Zacieśnienie więzi w zespole

Współpraca specjalistów z różnych dziedzin, którzy na co dzień nie mają bezpośredniego kontaktu, może przynieść nie tylko ciekawe rozwiązania biznesowe, ale także pozytywnie wpłynąć na kontakty między pracownikami.

Większe poczucie sprawczości

Osoby biorące udział w Design Sprint mają poczucie, że ich praca jest szczególnie ważna dla organizacji. Dzięki temu wzrasta ich lojalność i poczucie odpowiedzialności za przeprowadzone działania.

Oszczędność czasu

40 godzin - tylko tyle potrzebujesz, aby rozwiązać problem biznesowy w swojej organizacji. Formuła Design Sprint została opracowana w taki sposób, aby skrócić do niezbędnego minimum czas potrzebny do rozwiązania problemu.

Redukcja kosztów

Przyspieszenie prac nad nowym produktem bądź usługą lub poszukiwanie rozwiązania aktualnych problemów to spora oszczędność. Ale to nie wszystko! Skrupulatne zaplanowanie procesu wdrożenia nowego produktu lub przeprowadzenia zmiany minimalizuje ryzyko popełnienia kosztownego błędu.

Możliwość dopasowania do potrzeb każdej organizacji

Design Sprint to technika na tyle uniwersalna, że z łatwością można ją dopasować do potrzeb każdej firmy niezależnie od branży. Nie wierzysz? Spróbuj wykorzystać ją w swojej firmie!

Design Sprint - kto może skorzystać na szkoleniu?

Kurs UX Design Sprint jest przeznaczony dla osób, które chcą nauczyć się, jak szybko rozwiązywać problemy biznesowe. Najwięcej mogą na nim skorzystać Product Managerowie, Product Ownerzy, UI Designerzy, Badacze UX, Managerowie ds. Marketingu, Moderatorzy Design Sprintów czy Graphic Designerzy.

Red.