Pełna wersja

Dobry hosting - czyli jaki?

2021-06-12 09:40

Każdy posiadacz strony internetowej, sklepu czy bloga prędzej, czy później staje przed pytaniem, jaki hosting wybrać, by witryna działała szybko i niezawodnie, a przy tym nie rujnowała Twojego budżetu. Wbrew pozorom, decyzja o wyborze odpowiedniego rozwiązania jest ważniejsza, niż mógłbyś przypuszczać.

Hosting - dlaczego taki ważny?

Wybór hostingu to jedna z wielu decyzji, które należy podjąć, zakładając stronę czy sklep internetowy. Dlaczego w ogóle warto nad tym zagadnieniem się głębiej pochylić? Ponieważ zły wybór w tej materii będzie się mścił. O ile treść strony, zdjęcia czy inne elementy składowe można relatywnie łatwo wymienić, o tyle migracja całej struktury na nowy serwer jest bardzo czasochłonna i kłopotliwa. Dlatego już od początku warto dobrze wybrać. Wysokiej jakości hosting będzie oznaczał szybkie wczytywanie stron internetowych u Twoich klientów i odwiedzających, bardzo mało przerw w funkcjonowaniu witryny, uniknięcie problemów z funkcjonowaniem poczty elektronicznej czy z limitami serwera, zabezpieczenie danych przed utratą czy profesjonalne wsparcie techniczne. To bardzo ważne czynniki mające ogromny wpływ na odbiór oferowanych przez Ciebie treści w oczach potencjalnych klientów.

Problemy z hostingiem - jak się odbijają na klientach?

Przykładowo częste awarie i przerwy w funkcjonowaniu strony oznaczają nie tylko, że w tym czasie Twój sklep internetowy nie generuje zysków, ale również, że zraża do Ciebie klientów i sprawia, że wygląda bardzo nieprofesjonalnie w ich oczach. Bardzo często decydują oni na przejście na inną platformę i niechętnie dokonują zakupów online w sklepie, który działa po prostu źle. Podobnie może być odbierane wolne ładowanie strony - czasem ze względów technicznych, a czasem z powodu bardzo restrykcyjnych limitów danych i limitów transferu. Często dzieje się tak również na skutek złej polityki handlowej firmy hostingowej - np. sprzedawanie większej ilości zasobów niż ich rzeczywista ilość. Niestety, jak pokazuje większość statystyk - klient, któremu w ciągu kilku sekund nie pojawi się żądana strona, opuszcza ją i już więcej nie wraca. Robi tak zresztą większość z nas - internet przyzwyczaił nas do szybkiego dostępu do informacji.

Innym problemem, z którym możesz się mierzyć, wybierając słabej jakości hosting, jest nieprawidłowe działanie firmowej poczty. Około połowy klientów preferuje właśnie ten rodzaj kontaktu z przedsiębiorcami, dlatego jakiekolwiek nieprawidłowości w funkcjonowaniu poczty mogą bardzo negatywnie odbić się na postrzeganiu Twojej firmy.

W sprawnym rozwiązaniu problemów powinien pomóc support, jednak niestety nie zawsze można na niego liczyć. Niektórzy dostawcy usług starają się nadmiernie ograniczać koszty i albo zatrudniają osoby bez dogłębnej wiedzy, albo wręcz redukują liczebność personelu, przez co nie są oni w stanie sprostać pojawiającym się wyzwaniom. W rezultacie, kiedy Twoja strona działa źle nie zawsze możesz liczyć na szybkie rozwiązanie problemów i przywrócenie jej sprawności.

Na jaki hosting więc warto postawić?

Na rynku nie brakuje propozycji od firm hostingowych. Jako przedsiębiorca potrzebujesz usługi, zapewniającej sprawne działanie serwera bez konieczności poświęcania godzin na konfigurację i walkę z pojawiającymi się problemami. Dobre wsparcie techniczne, pomagające w rozwiązaniu niemal każdego problemu, szybkie łącza internetowe i bardzo wysokie "uptime" - właśnie taka powinna być usługa idealna. Nawet najtańszy hosting od AZ.pl spełnia te wymagania i pozwala na wykorzystanie pełni możliwości płynących z posiadania własnej strony czy sklepu internetowego. Oferta AZ jest tak opracowana, by niezależnie co wybierzesz - serwer dedykowany, VPS czy współdzielony - móc optymalnie wykorzystać przydzielone zasoby i cieszyć się z poprawnego działania niezależnie od obciążenia i liczby odwiedzających. W dodatku możesz liczyć na bardzo atrakcyjne ceny, dzięki czemu nie będzie on obciążeniem dla firmowego budżetu. Tobie pozostaje więc najważniejsze - umieścić swoją ofertę i zadbać o dużą liczbę odwiedzających.

Red.