Obecnie na 18 odcinkach DW 835 prowadzone są prace konstrukcyjne w postaci rozbiórek starych odcinków nawierzchni, budowy nasypów, układania warstw bitumicznych. Równolegle w ciągach pieszych i na drogach serwisowych trwają roboty rozbiórkowe - chodników, przepustów, ogrodzeń, wykonywana jest także warstwa konstrukcyjna pod chodnik. Trwają także zaawansowane prace przy budowie 4 obiektów mostowych - w Księżpolu, Płusach i Luchowie. Prowadzone są także zaawansowane prace w zakresie branży teletechnicznej, gazowej, elektroenergetycznej oraz sanitarnej.
- Ruch wahadłowy obecnie wprowadzony jest na 18 odcinkach drogi wojewódzkiej nr 835. Najkrótsze występują w Korczowie, gdzie przebudowywany jest przepust. Najdłuższe odcinki ruchu wahadłowego liczą około 800 metrów i występują w miejscowości Markowicze oraz w miejscowości Płusy - wyjaśnia Kamil Jakubowski, rzecznik prasowy ZDW.
Poza tym ruch wahadłowy możemy spotkać na odcinkach w:
- Korczowie (dwa o łącznej długości 1400m)
- Majdanie Nowym (jeden o długości 277m)
- Księżpolu (dwa o łącznej długości 1400m)
- Płusy (3 o łącznej długości 2200m)
- Tarnogród (3 o łącznej długości około 870m)
- Luchów (dwa o łącznej długości 700m)
- Majdan Sieniawski (dwa o łącznej długości 1200m)
Łączna długość odcinków o ruchu wahadłowym to 8 874m.
- Dlatego prosimy wszystkich kierowców, którzy wybierają zazwyczaj drogę wojewódzką Nr 835 od Biłgoraja i Tarnogrodu do granicy Województwa Lubelskiego o wcześniejsze przestudiowanie mapy czy nawigacji i wybranie alternatywnej trasy. Prosimy także wszystkich kierowców oraz rowerzystów i pieszych o zachowanie szczególnej ostrożności oraz o stosowanie się do wprowadzonej tymczasowej organizacji ruchu. Przypominamy także, że obowiązuje bezwzględny zakaz przebywania w okolicach pracujących maszyn wszystkich postronnych osób - apeluje Kamil Jakubowski.
Wykonawcą przebudowy jest konsorcjum firm UNIBEP z Bielska Podlaskiego oraz Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy. Rozpoczęcie robót budowlanych na odcinku od miast Biłgoraj i Tarnogród nastąpiło 9 stycznia br., a ich zakończenie planowane jest na pierwszy kwartał 2022 roku.
Zakres prac przewidzianych do wykonania podczas przebudowy drogi wojewódzkiej nr 835 obejmuje:
- rozbiórkę istniejącej jezdni, poszerzenie, wzmocnienie i budowę nowej konstrukcji jezdni,
- umocnienie poboczy,
- korektę łuków poziomych i pionowych
- przebudowę lub budowę skrzyżowań z innymi drogami publicznymi,
- rozbiórkę istniejących oraz budowę trzech nowych mostów na: rz. Złota Nitka, rz. Luchówka,
- budową trzech tymczasowych mostów wraz z dojazdami (na czas wykonania ww. docelowych mostów) oraz ich rozbiórką (po przełożeniu ruchu na obiekty docelowe),
- przebudowę istniejącego mostu na rz. Tanew,
- budowę nowych i przebudowę istniejących zatok autobusowych,
- budowę w obrębie pasa drogowego dodatkowych jezdni obsługujących ruch z terenów przyległych zapewniających dojazd do nieruchomości położonych przy drodze wojewódzkiej,
- budowę, rozbudowę lub przebudowę chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych oraz dojść do zatok autobusowych,
- budowę, rozbudowę lub przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych oraz zjazdów na drogi wewnętrzne,
- budowę miejsca do kontroli i ważenia pojazdów,
- rozbiórkę istniejących przepustów i budowę nowych przepustów drogowych (pod drogą główną i w obrębie skrzyżowań z drogami podporządkowanymi),
- rozbiórkę istniejących powierzchni użytkowych, takich jak: jezdnie, powierzchnie parkingowe, place, zjazdy, chodniki, ścieżki rowerowe, ogrodzeń (w tym furtek i bram), wiat przystankowych, tablic reklamowych i ogłoszeniowych, sieci infrastruktury technicznej (związanej i niezwiązanej z drogą) oraz innych elementów, w zakresie kolidującym z docelowymi rozwiązaniami przedmiotowej inwestycji,
- przeniesienie obiektów małej architektury (krzyże i kapliczki) w nowe lokalizacje,
- wycinkę wszystkich drzew i krzewów kolidujących z rozbudowywaną drogą i jej elementami,
- budowę oświetlenia drogowego,
- rozbudowę istniejącego oraz lokalnie budowę nowego systemu powierzchniowego odwodnienia korpusu drogowego wraz z lokalnymi umocnieniami skarp i dna rowów,
- przebudowę i rozbudowę istniejącej kanalizacji deszczowej oraz lokalnie budowę nowych jej odcinków,
- przebudowę i/lub zabezpieczenie istniejącej infrastruktury technicznej niezwiązanej z drogą, w zakresie kolidującym z docelowymi rozwiązaniami przedmiotowej inwestycji.
- zniesienie barier architektonicznych w obrębie rozbudowywanego odcinka drogi, dla zapewnienia dostępności dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób niepełnosprawnych (m.in. przez zastosowanie połączeń chodnika/ścieżka rowerowa z jezdnią do poziomu 0cm/0cm i "elementów z wypustkami" na szerokości przejść dla pieszych i na peronach zatok autobusowych),
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- rozbiórkę obiektów zlokalizowanych poza pasem drogowym: budynki gospodarcze, wiaty przystankowe itp.
- Cieszę się, że doszło do realizacji tej inwestycji. Dzięki gruntownej przebudowie tego 25-kilometrowego odcinka DW 835, trasa na Roztocze czy na Podkarpacie będzie bezpieczna i wygodna. Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak duży panuje tu ruch, szczególnie samochodów ciężarowych. Dlatego wzmocnienie, poszerzenie i rozbudowa całej infrastruktury drogowej są tak ważne. Wierzę, że gdy ta inwestycja zostanie zakończona, rozwój społeczno-gospodarczy tych terenów znacząco przyspieszy - mówi wicemarszałek województwa lubelskiego Michał Mulawa
Jak podkreśla marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski zwiększenie dostępności komunikacyjnej w województwie lubelskim to jeden z priorytetów Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie.
- Jako Zarząd Województwa Lubelskiego wspieramy wszystkie te działania, dzięki którym podróżowanie drogami w regonie jest bezpieczne i komfortowe. Jedną z takich realizacji jest budowa drogi nr 835 od Biłgoraja do granic województwa lubelskiego i podkarpackiego. Już w przyszłym roku, kierowcy będą mogli dotrzeć np. na Roztocze czy na Podkarpacie jadąc po szerokiej dobrze oświetlonej drodze, która będzie dostosowana także dla rowerzystów i pieszych - mówi marszałek Stawiarski.
- Przez lata powtarzano, że w naszym województwie nie ma pieniędzy na budowę dróg. Od 2018 roku udowadniamy, że środki są. Jako samorząd wyremontowaliśmy i wybudowaliśmy prawie 300 km dróg w regionie, dzięki czemu komfort podróżowania i bezpieczeństwo znacząco się poprawiły. Jedną z takich inwestycji jest budowa drogi nr 835, która jest realizowana przy wsparciu funduszy europejskich. Po zakończeniu prac, kierowcy będą mieli do dyspozycji równą, szeroką i bezpieczną drogę o wzmocnionej konstrukcji - dodaje Marek Wojciechowski, radny Sejmiku Województwa Lubelskiego