Pełna wersja

Straciła prawie 1,5 tys. zł

2021-08-24 09:31

Mieszkanka powiatu biÅ‚gorajskiego zostaÅ‚a oszukana podczas sprzedaży na popularnym serwisie ogÅ‚oszeniowym. Kobieta straciÅ‚a prawie 1 400 zÅ‚otych, ponieważ weszÅ‚a w otrzymany link, wpisaÅ‚a numer karty i otrzymany kod. W efekcie z jej konta zostaÅ‚y wyprowadzone Å›rodki. Apelujemy o rozwagÄ™ oraz przypominamy, że oszuÅ›ci ciÄ…gle modyfikujÄ… swoje metody. Nie otwierajmy podesÅ‚anych nam od nieznajomych linków i nie podawajmy żadnych danych.

W poniedziałek 23 sierpnia do policjantów zgłosiła się 28-latka, która została oszukana.

- Z jej relacji wynikało, że na popularnym portalu ogłoszeniowym wystawiła na sprzedaż buty. Bardzo szybko skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem. Kobiety rozmawiały przez popularny komunikator. Po ustaleniu szczegółów transakcji rzekoma kupująca poleciła 28-latce żeby weszła na stronę firmy kurierskiej, a następnie podesłała jej link po otwarciu, którego kobieta wpisała swoje dane, numer karty i kod - przekazała mł. asp. Joanna Klimek, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Biłgoraju.

Kobieta została przekierowana na stronę banku, gdzie podała dane do zalogowania. Jednak po chwili coś ją zaniepokoiło i wtedy okazało się, że z jej konta zniknęło prawie 1 400 złotych.

Policjanci wyjaśniają okoliczności i poszukują oszustów oraz apelują o zachowanie ostrożności w tego typu transakcjach.

Przypominamy, że pomysłowość oszustów nie ma granic. Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Policjanci apelują aby zwracać uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości czy tak jest faktycznie skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Podobnie jeśli nieznajoma osoba podsyła nam link, który przekierowuje nas na stronę gdzie mamy podać swój numer konta i kod autoryzacji nie róbmy tego. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji.

JK/red.