We wrześniu br. rozpocznie się akcja szczepień przeciw COVID-19 uczniów w wieku 12-18 lat, na terenie szkół i placówek, według harmonogramu ogłoszonego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Resort edukacji przygotował również wytyczne w sprawie organizacji szczepień w szkołach. Pakiet informacji dotyczący organizacji procesu szczepień określa obowiązki i zadania dyrektora szkoły. Są wśród nich m.in.: zorganizowanie zajęć z wychowawcą dla uczniów oraz spotkania z rodzicami o charakterze informacyjno-edukacyjnym, zebranie od rodziców deklaracji dotyczących udziału dziecka w szczepieniu, współpraca z punktem szczepień, zorganizowanie miejsca na przeprowadzenie procesu szczepień (w zależności od możliwości lokalowo-organizacyjnych szkoły).
W materiałach znalazły się również informacje dotyczące zakresu zadań realizowanych przez punkty szczepień. Punkty zapewnią m.in. obecność lekarza podczas kwalifikacji do szczepienia dziecka oraz przygotowanie kadry zespołu szczepiącego. Podczas akcji szczepień w szkołach zaszczepieni będą mogli być także rodzice ucznia oraz pracownicy szkoły.MEiN opracowało ogólnie sformułowany harmonogram zadań związany ze szczepieniami, zgodnie z którym: