Pełna wersja

Tarnogród bardziej atrakcyjny

2011-03-31 00:33

Zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej Gminy Tarnogród przez utworzenie Centrum Obsługi Inwestora oraz marki Gminy - taki cel ma "Program promocji gospodarczej gminy Tarnogród", który będzie trwał od kwietnia do października br. Całkowity koszt zadania wynosi ponad 266 tys. zł.

Znaczną część tej kwoty, bo prawie 217 tys., dołoży Unia Europejska w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Komisja konkursowa doceniła projekt Tarnogrodu, a umowa pomiędzy Gminą Reprezentowaną przez Burmistrza Tarnogrodu Eugeniusza Stróża, a Urzędem Marszałkowskim w Lublinie została już podpisana. W ramach projektu opracowane zostaną analizy atrakcyjności inwestycyjnej dla gminy jako całości, a na ich podstawie nastąpi opracowanie ofert inwestycyjnych dla wybranych terenów.

W projekcie przewidziane są takie działania jak utworzenie marki i Systemu Identyfikacji Wizualnej. Stworzona zostanie marka za pomocą analizy potencjału Wnioskodawcy oraz System Identyfikacji Wizualnej. Ponadto projekt obejmuje opracowanie programu promocji gospodarczej Gminy Tarnogród (stworzenie systemu identyfikacji wizualnej gminy, założenia polityki promocji, analiza odbiorców i kanałów promocji, opracowanie narzędzi promocji - m.in. opracowanie logotypu promocyjnego, opracowanie logotypu Marki, ujednoliconego wizerunku marketingowego, opracowanie możliwych form gadżetów reklamowych gotowych do wydruku). Utworzone zostanie również Centrum Obsługi Inwestora. Ponadto projekt zakłada przygotowanie filmu promocyjnego i płyt DVD oraz stworzenie portalu internetowego z internetowym punktem obsługi klienta. Na internetowym portalu gospodarczym znajdować się będą między innymi bazy danych terenów inwestycyjnych i lokalnych przedsiębiorców, materiały projektowe oraz informacje dotyczące inwestowania i rozpoczynania działalności gospodarczej. Na głównych drogach dojazdowych do gminy zostaną zamontowane tablice promujące walory gminy tzw. witacze z podświetleniem. Ustawione zostaną również tablice informacyjne przeznaczone do oznakowania na terenie Gminy podmiotów zajmujących się rozwojem przedsiębiorczości i inwestycji. Dodatkowo zostanie przygotowana publikacja z ofertą inwestycyjną Gminy, która będzie służyła promocji inwestycji na terenie Gminy. Wnioskodawca planuje także udział w trzech targach, gdzie prezentowana będzie oferta inwestycyjna Gminy oraz oferta kooperacyjna przedsiębiorców z terenu wnioskodawcy. Na podsumowanie projektu odbędzie się konferencja, podczas której zostaną zaprezentowane założenia projektu oraz oferty inwestycyjne wnioskodawcy, jak również tworzone powiązania kooperacyjne.
Za przeprowadzenie poszczególnych zadań wchodzących w skład Programu promocji gospodarczej gminy odpowiadać będą pracownicy Urzędu Miejskiego w Tarnogrodzie oraz wyspecjalizowane podmioty, wyłonione zgodnie z prawem zamówień publicznych.

red.