Każdy z przedsiębiorców, który w styczniu będzie opłacać obniżone składki na małym ZUS plus, ma obowiązek złożyć dodatkowe dokumenty rozliczeniowe. Trzeba w nich wskazać roczny dochód, przychód i formę opodatkowania. Termin na przekazanie dokumentów rozliczeniowych mija 21 lutego.
Mały ZUS plus uprawnia do opłacania obniżonych składek na ubezpieczenia społeczne, zależnych od wysokości dochodu firmy. Nie obejmuje składki zdrowotnej.
Z ulgi mogą korzystać przedsiębiorcy, którzy w ubiegłym roku prowadzili działalność przez co najmniej 60 dni i których całoroczny przychód nie przekroczył 120 tys. zł. Jeśli firma działała tylko przez część ubiegłego roku, to limit przychodu wylicza się proporcjonalnie do liczby dni działalności. Na małym ZUS plus nie można świadczyć usług swojemu byłemu pracodawcy, jeśli te usługi pokrywają się z dawną umową o pracę. Obniżone składki na małym ZUS plus można opłacać maksymalnie przez 36 miesięcy w ciągu ostatnich 60 miesięcy prowadzenia firmy. W całym kraju z ulgi korzysta 327 tys. firm.