Osoba pracująca na pokładzie samolotu musi zmierzyć się z wieloma nietypowymi sytuacjami i rozwiązać je tak, by zapewnić bezpieczeństwo i komfort pasażerów. Dlatego też, uczestnicy szkolenia oprócz uzyskania wielu przydatnych informacji, mogli ćwiczyć umiejętności radzenia sobie z trudnym pasażerem, szybkiego podejmowania decyzji i radzenia sobie ze stresem. Uczniowie podczas ćwiczeń mogli wcielić się w rolę stewardes/stewardów: prezentowali zapinanie pasów bezpieczeństwa, używanie masek tlenowych oraz wskazywali wyjście awaryjne.
Przygotowywali też, a następnie serwowali catering na pokładzie samolotu w zależności od klasy serwisowej lotu. Dowiedzieliśmy się, jak ważne w tym zawodzie jest pozytywne nastawienie do ludzi, nieodłączny uśmiech na twarzy oraz zdolności komunikacyjne. Na pewno jest to zajęcie dla tych, którzy nie lubią monotonii, gdyż nie ma stałych dni pracy, loty są na różnych trasach i w różnym składzie załogi.
Kurs poprowadził Radosław Szafranowicz - Małozięć. Z wykształcenia psycholog, od ponad 20 lat związany z branżą turystyczną. Pracował 10 lat jako steward w norweskich liniach lotniczych, obecnie jest pilotem wycieczek po Stanach Zjednoczonych Ameryki, wykładowcą akademickim i prezesem Kadr Turystyki.
Zwieńczeniem kursu był egzamin, który wszyscy zdali na 100% oraz otrzymanie certyfikatów.
Młodzież uczestnicząca w szkoleniu, jest wdzięczna swoim kolegom z klas gastronomicznych: 1TG i 2TG oraz ich nauczycielom Paniom A.Brodaczewskiej, B.Luchowskiej i I.Szeptuch za przygotowanie cateringu w postaci finger food.