Pełna wersja

Absolutny rekord! Biłgorajanie przepili ponad 34,5 mln zł

2022-02-03 07:44

Poznaliśmy już najnowsze dane dotyczące kwot, jakie mieszkańcy Biłgoraja przeznaczyli na zakup napojów alkoholowy. Okazuje się, że ubiegły rok był pod tym względem wyjątkowy, bo rekordowy. Nigdy nie wydaliśmy na alkohol tak dużo. Szczegóły poniżej.

Na początku każdego roku Urząd Miasta podsumowuje wpływy do budżetu z tytułu sprzedaży napojów alkoholowych na terenie Biłgoraja.

Właśnie poznaliśmy dane za ubiegły rok. Okazuje się, że nie mamy się czym chwali, pobiliśmy dotychczasowe rekordy i to znacznie.

Wg o świadczenia o wartości sprzedaży za 2021 rok na napoje wyskokowe wydaliśmy wyjątkowo dużo, bo ponad 34,5 mln zł. Wpływ ten będzie odnotowany w tegorocznym budżecie miasta.

W liczbach przedstawia się to następująco:

Bary:
- do 4,5 % alkoholu - 1 210 499,12 zł
- powyżej 4,5 % do 18 % - 134 972,69 zł
- powyżej 18 % - 852 252,51 zł

Sklepy:
- do 4,5 % alkoholu - 14 437 898,23 zł
- powyżej 4,5 % do 18 % - 3 570 836,38 zł
- powyżej 18 % - 14 331 648,27 zł

Na napoje o zawartości alkoholu do 4,5 % ogółem wydaliśmy - 15 648 397,35 zł, na te z zawartością powyżej 4,5 % i do 18 % - 3 705 809,07 zł, a na te najmocniejsze, czy powyżej 18% - 15 183 900,78 zł

Mieszkańcy Biłgoraja na alkohol w ubiegłym roku wydali dokłanie 34 538 107,20 zł

Jak informuje Urząd Miasta w porównaniu z oświadczeniami za 2020 jest to wzrost aż o 4 137 116, 98 zł.

Ponadto wpływy z tytułu udzielonych zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych za 2021 rok wyniosły 612.612,53 zł.

Dla porównania statystyki z lat ubiegłych: - 2015 rok - 25 539 039,58 zł, w porównaniu do 2014 - spadek o 524 968,88 zł,
- 2016 rok - 26 126 304,70 zł, w porównaniu do 2015 - wzrost o 587 265,12 zł,
- 2017 rok - 26 998 220,46 zł, w porównaniu do 2016 - wzrost o 871 915,76 zł,
- 2018 rok - 28 088 787,41 zł, w porównaniu do 2017 - wzrost o 1 090 566,95 zł,
- 2019 rok - 31 137 233,09 zł, w porównaniu do 2018 - wzrost o 3 048 445,68 zł.
- 2020 rok - 30 400 990,22 zł.
red.