Pełna wersja

Nie taki SÄ…siad straszny jak Go malujÄ…...

2011-04-18 12:30

Pod tym hasÅ‚em odbyÅ‚ siÄ™ DzieÅ„ rosyjsko-niemiecki 14 kwietnia br. w Zespole Szkół Zawodowych i OgólnoksztaÅ‚cÄ…cych w BiÅ‚goraju. Celem imprezy byÅ‚o rozwijanie w uczniach postawy ciekawoÅ›ci, otwartoÅ›ci i tolerancji wobec innych kultur oraz zwyczajów naszych sÄ…siadów.

Nasi uczniowie zostali w dużym stopniu zaangażowani w przygotowanie tej imprezy. Zostali poproszeni o wykonanie prac plastycznych o tematyce związanej z Rosją i Niemcami, które były wykorzystane jako dekoracje upiększające tę szkolną uroczystość. Natomiast klasy gastronomiczne oraz chętni uczniowie przygotowali wystawę i kiermasz tradycyjnych potraw rosyjskich i niemieckich. Potrawy te nie tylko wyglądały apetycznie, ale i smakowały wyśmienicie. Ponadto zorganizowano wystawę, na której można było obejrzeć tradycyjne pamiątki przywiezione z Rosji i Niemiec, albumy o zabytkach i innych ciekawych miejscach.

W programie imprezy znalazło się wiele informacji z zakresu geografii, historii, literatury oraz kultury i obyczajów naszych sąsiadów, w które umiejętnie zostały wplecione występy naszych uczniów: inscenizacja bajki "Rzepka" w języku rosyjskim, recytacja wiersza A. Puszkina «Я помню чудное мгновенье» wraz z jego przekładem, skecz w języku niemieckim, prezentacja tańca rosyjskiego "kazaczok". Program Dnia rosyjsko-niemieckiego uświetniały również wokalne występy naszych uczniów. Publiczność mogła wysłuchać pięknych wykonań najpopularniejszych piosenek rosyjskich i niemieckich na akordeonie i saksofonie. Podczas uroczystości został przeprowadzony "Konkurs wiedzy o Rosji". Nie zabrakło również konkurencji sprawdzających umiejętność posługiwania się językiem niemieckim. Konkursy były okazją do wspólnej zabawy, wzmacniając tym samym integrację grupową. Rozstrzygnięto też szkolny "Konkurs na najciekawszą prezentację multimedialną o Rosji". Całej uroczystości towarzyszyła oczywiście świetna zabawa. Uczniowie mieli możliwości rozwijania swoich zainteresowań językowych. Mogli zaprezentować zdolności plastyczne, aktorskie, recytatorskie, organizacyjne. Widząc efekty swojej pracy, wzmacniali wiarę we własne możliwości, co wpłynęło na zwiększenie motywacji do nauki języków obcych.

ZSZiO