We wtorek 5 lipca do policjantów zgłosiła się 37-letnia mieszkanka powiatu biłgorajskiego, która padła ofiarą oszustwa.
Osoba podszywająca się pod jej koleżankę, za pośrednictwem popularnego komunikatora rozsyłała do znajomych wiadomości, prosząc o pokrycie kosztów zamówienia.
Jak relacjonuje mł. asp. Joanna Klimek z Komendy Powiatowej Policji w Biłgoraju 37-latka zareagowała na prośbę znajomej i wygenerowała dwa kody BLIK, tracąc w sumie ponad 2000 złotych.
Teraz policja poszukuje oszustów i apeluje o rozwagę. Pamiętajmy, że nasza ostrożność może uchronić nas przed utratą pieniędzy.
Przypominamy, że proceder oszustw na BLIK wciąż jest popularny. Oszuści włamują się na konto społecznościowe i podszywają się pod osobę znajomą. Następnie wysyłają wiadomość, że pilnie potrzebują finansowego wsparcia obiecując oczywiście zwrot pieniędzy. Proponują łatwy sposób przelania wskazanej kwoty - wystarczy zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem i przesłać go podszywającemu się pod "znajomego" oszustowi. Przekazany kod wystarczy, aby natychmiast wypłacić pieniądze z bankomatu. Zanim zareagujemy na taką prośbę skontaktujmy się z osobą, która prosi o pieniądze i potwierdźmy czy polega ona na prawdzie.